Junnuviesteistä pronssia sekä muita huippusuorituksia

19.1.2015

Eilen Liikuntamyllyssä vietettiin viestijuoksujen juhlaa kun Helsingin ja Uudenmaan alueen seurat kilpailivat 4x200m ja 3x400m tai 3x600m:n hallimatkoilla. HSU osallistui kisoihin peräti 23 joukkueen voimin ja pistivät Suomen kärkiseuroja tiukille kovassa taistelussa, sijoituksin 3., 4., 4., 4., 5., 5., 6., 6., 6., 10., 10., 11., 11., 12., 12., 13., 15., 16., 16., 17., 20., 22. ja 23. HSU teki upean nousun viime vuodelta, jolloin parhaat sijoitukset olivat yksi 5. sija ja kaksi 7. sijaa.

Kuuden parhaan joukkoon taistelivat jopa 9 joukkuetta. P15-sarjan joukkue Jermu Tarkiainen, Marcus Kytölä ja Aleks Meidla juoksivat hienosti 3x600m:llä pronssille ajalla 5.11,13.

Juuri mitaleiden ulkopuolelle sijoittuivat pojat ja tytöt 11 3x600m:llä joukkueilla Miko Koskelainen, Arno Toivola, Micke Liuha (6.18,93) ja Netta Jakonen, Isla Sokoff, Marianne Salmi (6.46,10) sekä 15 vuotiaat pojat 4x200m joukkueella Pyry Okkolin, Jermu Tarkiainen, Marcus Kytölä, Aleks Meidla (1.44,73).

3x600m:llä sekä 13- että 15-vuotiaat tytöt juoksivat hienosti viidenneksi joukkueilla Pihla Poikolainen, Tia Palmunen, Salla Norrbacka (6.12,38) ja Sonja Lindström, Nelli Talvitie, Siiri Saalo (5.37,69). Kuudensia olivat P11-sarjassa 4x200m:llä Miko Koskelainen, Arno Toivola, Micke Liuha, Topias Talvitie (2.11,51) P15-sarjassa HSU:n toinen joukkue 3x600m:llä Pyry Okkolin, Ilmari Niiranen, Niilo Kantoniemi (5.33,19) ja T15-sarjan 4x200m:llä joukkue Nelli Talvitie, Siiri Saalo, Emma Simberg, Sonja Lindström (1.54,37).

Kymmenen parhaan joukkoon mahtuivat vielä 13-sarjassa tyttöjen joukkue Tia Palmunen, Anni Lähdemäki, Noora Hietala, Pihla Poikolainen 2x200m:llä sekä P9-sarjassa vasta 7-vuotiaat pojat Gregor Marton, Johannes Peltser ja Martin Siima 3x400m:llä. Nuoret pojat saivat raikuvat kannustusaploodit yleisöltä maaliin tullessaan ja osoittivat vanhemmille urheilijoille ettei sitä juoksua tarvitse jännittää.

Viesteihin osallistui kymmenkunta ensikertalaista ja lisäksi useampi joutui juoksemaan itseään vanhemmassa sarjassa täydentämään joukkueita muutaman sairastumisen takia. Kilpailuissa nähtiin monta rohkeaa suoritusta, itsensä ylittämisiä ja odottamattomia nousuja sekä yhdessä tekemisen ja onnistumisen riemua, mitä urheilu parhaimmillaan on.

"Tämäkin kisa osoittaa, että HSU on mennyt jälleen aimo askeleen eteenpäin. Juniorisarjoissa HSU on valmis haastamaan maan kärkiseuroja jatkossakin" tuumaa HSUn nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm. "Tietysti tämän työn takana on suuri joukko vapaaehtoisia. Ilman vapaaehtoisia näin loistava seuratyö ei olisi mahdollista."

Kaikki tulokset

HSUn junnut valmiina taisteluun!
Tulevia HSUn lupauksia: Gregor, Johannes ja Martin!
P15 pojat päättivät päivän hienosti pronssia ottamalla.
Pronssijoukkue: Marcus, Jermu ja Aleks
P15 pojat päättivät päivän hienosti pronssia ottamalla. Pronssijoukkue: Marcus, Jermu ja Aleks
HSUn iloista meininkiä! Vonne ja sen suojatit:)
HSUn peukutusta: Daniel, Juho, Justus ja Kytsä
T15 3x600m:n lähtöä odottamassa Linnea, Sonja, Nelli, Siiri, Emma ja Saara
T11 tytöt lähtöä odottamassa: Inkamari, Sinja ja Elsa
T13 tyttöjen yhteinen venyttelyhetki.
HSUn tyttövoimaa: Emma, Linnea, Sonja, Siiri, Nelli, Saara, Iida ja Annika
Rennolla tyylillä valmistautumista kisoihin: Jermu, Marcus, Aleks, Pyry ja Niilo
Elina antaa viimeiset ohjeet junnuille:)