Varaslähtö tulevaisuuteen!

23.10.2015

Suomen Urheiluliitto kouluttaa seuroille valtakunnallista ”Varaslähtö tulevaisuuteen”-seuraohjelmaa.

Hyvinkään Seudun Urheilijat valittiin syksyllä 2013 tähän valtakunnalliseen koulutukseen kuuden yleisurheiluseuran joukossa. Koulutukseen on sisältynyt neljä lähijaksoa Vierumäen urheiluopistolla vuosina 2014-2015 ja erilaisia ”kotitehtäviä”. Kouluttajina kurseilla ovat toimineet Harri Autio (Seurapalvelujohtaja/SUL) sekä Tapio Rajala (Koulutuspäällikkö/SUL).

Seuraohjelman tavoitteena on vahvistaa seuratoimintaa osaavien ihmisten ja laadukkaiden seuratoimintamallien ja seurojen yhteistyön kautta. Samoin laaduntaa ja monipuolistaa seuratoimintaa sekä antaa lisää valmiuksia seurajohtamiseen.

Seuraohjelma on sisältänyt oman toiminnan analyysia, strategista suunnittelua, toimintojen dokumentointia, yhteisiä tapaamisia kaikkien seurojen kesken, oman seuran kokoontumisia kouluttajan johdolla sekä ideoita ja vinkkejä toteuttaa laadukasta seuratoimintaa.

HSU on saanut koulutuksessa arvokasta oppia seuran toiminnan pitkäjänteisestä suunnittelusta ja käytännön johtamisesta. Mukana koulutuksissa on ollut seuran johtokunnan jäseniä eri tehtävistä. Koulutuksessa opetetut asiat on otettu huomioon seuran toiminnan suunnittelussa ja kyseiset suunnitelmat on laitettu nopeasti myös seuran käytänteisiin. "Todella hyvin suunniteltu ja toteutettu koulutusjakso" tuumaa seuran varapuheenjohtaja Markku Kytölä. "Olemme nyt vuodessa saaneet kehitettyä seuraa taas roimasti eteenpäin. Koulutuksen kautta on seuran tunnuslausekin levinnyt laajalle" Kiitokset Suomen Urheiluliitolle hyvin vedetystä koulutuksesta!

HSU=Hyvässä Seurassa Urheilua!

Tapio Rajala avaa tilaisuuden!
Puheenvuoro HSU:lle!
Svea esittelee HSU:n nettisivut muille seuratoimijoille!
Svea esitelmöi seuran viime vuosien noususta !