Wanha Areena Cup käynnistyi

15.12.2016

HSU:n hallikausi on pyörähtänyt hienosti käyntiin ja kauden ensimmäiset kaikille avoimet lasten seurakilpailut järjestettiin sunnuntaina. Kilpailu kantaa nimeä Wanha Areena Cup. Loput kolme osakilpailua on ensi vuoden puolella. Jokaisella kerralla on mahdollisuus tulla kokeilemaan yleisurheilun kivoja lajeja avoimesti ja maksuttomasti. Kilpailut ovat epäviralliset. Ensimmäisen osakilpailun lajit olivat vauhdittomat hypyt; kolmiloikka, pituus ja korkeus. Ensimmäisellä kerralla kilpailuihin osallistui viitisenkymmentä reipasta iloista urheilijanalkua.

Seurakisat ovat matalan kynnyksen kilpailut, jotka soveltuvat erinomaisesti lasten ensimmäisiksi yleisurheilukilpailuiksi. Kaikille 4−13-vuotiaille löytyy oma kilpailusarjansa. Jokaisena kilpailupäivänä kilpaillaan 2−3 lajia ja samalla kerätään lajisuoritustarroja.

Seurakisat aloittiin yhteisellä ohjatulla alkuverryttelyllä, johon kaikilla kilpailijoilla oli mahdollisuus osallistua. Toimitsijoina toimivat HSU:n lastenohjaajan tutkinnon suorittaneet SM-urheilijat yhdessä valmentajien ja vanhempien kanssa. Vanhempien apu toimitsijana oli tärkeää, tällä tavoin saimme lajit suoritettua sujuvasti ja lapsista oli kivaa, kun vanhemmat olivat mukana kisasuorituksen aikana.

Tulokset löytyvät tästä.

HSU toivottaa tervetulleeksi tammikuun 15. päivä seuraavaan Cup- kisaan. Silloin juostaan juoksusuoralla ja hypätään korkeutta.

Tästä kilpailuiden sivulle.

Ilmoittautumisten vastaanottoa.