Neljä nuorta suorittivat Yleisurheiluohjaaja -tutkinnon (YT).

1.4.2017

Hyvinkään Seudun Urheilijat järjesti maaliskuussa Yleisurheiluohjaaja -koulutuksen (YT) seuran omille nuorille urheilijoille. Tämä oli jo toinen seuran sisäisesti järjestämä koulutus. Tutkintoon osallistui tällä kertaa innokas tyttöporukka: Milla, Sinja, Venla ja Elisa.

Tutkinnon tavoiteena on, että ohjaaja kykenee koulutuksen jälkeen opettamaan ja ohjaamaan lasten liikuntaa lapselle (7-11v) turvallisella ja kehittävällä tavalla. Tutkinnossa käytiin lapi mm. lasten yleisurheilulajit sekä lasten käyttämät yleisurheiluvälineet käytännössä. Koulutuksen pituus oli 12 tuntia ja se koostui neljästä lähikoulutustapahtumasta sekä erillisistä etätehtävistä. Lähikoulutusjaksoihin sisältyi teoriaosuus, lajiopetusta sekä opitun toteuttamista käytäntöön ohjaamalla lapsia ryhmissä.

"Uudet ohjaajat tulevat olemaan hyvänä esimerkkinä seuran 7-11-vuotiaille junioreille. Urheilija, joka itse urheilee, osaa hienosti opettaa ja näyttää esimerkkiä eri lajien perusteista lapsille. Näillä tytöllä oli jo ennestään kokemusta lasten ohjaamisesta eri kerhoissa, joten tutkinto vahvisti lapsien ohjaustaitoja. Tutkinnon tärkein anti on se, että ohjaaja oppii ymmärtämään lapsen eri kehitysvaiheet ja kykenee hyödyntämään tiedon valmennuksessa. Seura saa neljä erittäin hyvää ohjaajavahvistusta lasten ryhmiin," kertoo tutkinnon vetäjä Svea Kytölä.

Onnittelut Milla, Sinja, Venla ja Elisa!

HSU, Hyvässä Seurassa Urheilua!

Onnittelut Milla, Sinja, Venla ja Elisa YT-tutkinnon suorittamisesta!