HSU:n urheilijoiden huipputulokset saivat jatkoa karnevaalikisoissa!

3.7.2017

HSU:n urheilijat jatkoivat erinomaisia esityksiään viikonlopun karnevaalikisojen aikana.

Erityisen kovia suorituksia nähtiin HSU:n urheilijoiden toimesta Someron seiväskarnevaaleilla viikonlopun aikana. Lauantaina Marcus Kytölä hyppäsi Someron seiväskarnevaaleilla järjestetyssä Kauko Nyströmin muistokilpailussa tuloksen 501, joka on samalla miehen oma ennätys ja M17 kauden kärkitulos. Tämä oli Marcukselta myös erittäin kova näyttö Unkarin Györissä järjestettäviä nuorten olympiapäivien valintoja ajatellen.

Lisäksi Maria Kytölä sivusi ennätystään naisten kilpailussa tuloksella 385. Maria on ottanut veljensä tavoin kesän aikana kehityksessä askeleen eteenpäin ja 4m raja lähenee kisa kisalta!

Sunnuntain naisten karnevaalikilpailussa myös Emma Rovasalo kohensi omaa ennätystään ja T14 kauden kärkitulosta lukemiin 360. Karnevaaliviikonloppu toi Emman ennätykseen peräti 15 centtiä lisää, joten kilpailut olivat HSU:n osalta hyvin onnistuneet. Tästä on hyvä jatkaa kautta kohti elokuun SM-kisoja. HSU:n seiväshyppääjien tuloskehitys kertoo myös valmentaja Teemu Vääräniemen erinomaisesta työstä urheilijoiden kanssa.

Lisäksi Nelli Talvitie kilpaili leirikisoissa Kokemäen kuulakarnevaaleilla sunnuntaina. Nelli työnsi kisassa tuloksen 11.82. Työntö ei ollut aivan jengoillaan, mutta kesän aiemmat kisat ovat kertoneet kuulan lentävän pitkälle, kun kaikki osuu kohdalleen.

Viikonloppuna urheilivat myös sunnuntaina Nummen Kipinän kisoissa Ruth, Arno ja Venla Toivola.

P-13 sarjassa Arno teki keihäässä jälleen uuden ennätyksen 44,01 jolla irtosi voitto lähes 4 metrin erolla. 45 metrin raja lähenee kovaa kyytiä.

T-15 kuulassa Venla paransi ennätystään upeasti lukemiin 11,05 parantaen yli puolella metrillä ennätystään. Seuraavaksi lähdetäänkin tavoittelemaan 12 metrin rajaa.

T-11 sarjaan keihäässä Ruth paransi jälleen keihään seuraennätystä lukemiin 19.47, jolla irtosi kisassa viides tila. T-9 sarjan pituudessa Ruth hyppäsi hienon voittotuloksen 3,68,  mikä paransi ennätystä 16 senttiä.

Hyvien tulosten jälkeen hymy on herkässä. Kisan jälkeen vasemmalla Maria Kytölä, keskellä seiväsvalmentaja Teemu Vääräniemi ja oikealla Marcus Kytölä.
Emma Rovasalo ylittämässä ennätyskorkeuttaan 360.