Helsyn hallikisoissa hyviä tuloksia

28.1.2018

Helsyn vuoden 2018 1.hallimestaruuskilpailut kilpailtiin Liikuntamyllyssä Helsingissä lauantaina 27.1. Sarjoja oli naisten ja miesten yleisten sarjojen lisäksi 17-ja 19-vuotiaat. Hyvinkäältä HSU:lta oli mukana kolme urheilijaa Vilma Rönkä (N17), Niilo Kantoniemi ja Ilmari Niiranen (M19).

Vilma aloitti kilpailut 60 metrin pikapyrähdyksellä juosten aikaan 8,49 ja sijoittuen 11. Vilma totesi juoksun tuntuneen paremmalta kuin edellisenä viikonloppuna. Korkeudessa Vilma aloitti "harjoitusmielessä" jo 128, jonka ylitti hienosti ensimmäisellään samoin kuin seuraavat korkeudet 133, 138 ja 143. Riman noustessa 148:aan pieni tekniikkarikko toi riman alas kolmesti. Vilma totesi kisan olleen hyvä harjoitus seuraavan viikonlopun otteluihin.

Ilmari starttasi 60 metrin matkalle hyvän terävältä tuntuneen verkan jälkeen. Ilmari juoksi hienosti uuteen ennätysaikaansa 7,51. Ilmari ei täysin ollut tyytyväinen juoksuunsa, vaan kertoi juoksun hajonneen puolivälissä. Finaalijuoksussa Ilmarin juoksu päättyi vilppilähtöön.

Niilo juoksi 400 metrillä hienosti uuden oman ennätyksensä 56,29. Niilo totesi juoksun jälkeen, että olisi voinut lähteä kovempaakin, voimia jäi juoksun jälkeen.

Valmentaja Johannes Tarkiainen kommentoi valmennettaviaan näin: "60m pikajuoksijat pistelivät alkuerissä hyvää vauhtia, Vilman juoksu rullasi  ennätyksen tuntumaan, Ilmari pisteli hienosti ja uusi ennätysaika oikeutti finaalipaikkaan. Niilo näytti 400m hyvää kehitystä ja tykitti melko irtonaisesti ennätysaikansa, joten nyt mentiin reilusti nopeammin kuin kesällä. Vilma hyppäsi korkeutta kisaharjoituksena, joten nyt saatiin tuntumaa täyden vauhdin suorittamiseen. Tästä on hyvä jatkaa seuraaviin mittelöihin."