HSU-Tarmo-Kisko seuraottelu kisattiin tiistaina Riihimäellä

6.6.2018

HSU-Tarmo-Kisko seuraottelu kilpailtiin historiallisesti eilen ensimmäistä kertaa Riihimäellä tiistaina 5.6.2018 klo 18 alkaen. Perinteiseen HSU-Kisko-seuraotteluun tuli nyt siis ensimmäistä kertaa oma seuramme mukaan. Kolmen tasavahvan seuran kamppailussa nähtiinkin paljon jännittäviä tilanteita ja hienoja yksilösuorituksia. Koleassa ja tuulisessa säässä kilpailtu seuraottelu tarjosi kuitenkin etenkin etusuoralla juostuissa juoksuissa mukavia myötätuulihyötyjä, vaikka tuuli oli välillä myös yli sallitun rajan. Kamppailu oli lopulta niin tiukka, että seurojen eroja ratkottiin jopa maalikamerakuvien avulla.

Kokonaispisteissä voiton vei tänä vuonna Riihimäen Kisko 312 pisteellä. HSU tuli vanavedessä kakkosena 304 pisteellään ja kolmosena Hämeenlinnan Tarmo 303 pisteellään. Kamppailu oli siis äärimmäisen tiukka 50 lajin seuraottelukilpailussa, jossa paremmuus ratkottiin Suomi-Ruotsi-ottelusta tutulla pistesijoituksiin perustuvalla laskutavalla. Kilpailun voittaja sai 7 pistettä, kakkonen 5, kolmonen 4, nelonen 3, vitonen 2 ja kutonen 1. Kilpailussa sai olla lajia kohden neljä osallistujaa/seura, mutta vain kahden parhaan tulokset huomioitiin kokonaisispisteissä. Sarjoja oli aina 9-vuotiaista aikuisten sarjaan, joten kentällä nähtiin vilskettä ja vilinää monelta eri vuosikymmeneltä.

Kilpailussa nähtiin lukuisia hienoja HSUn urheilijoiden suorituksia. Jermu Tarkiainen on alkanut päästä hyvään alkukesän kuntoon, josta oli osoituksena miesten 100m sarjavoitto ajalla 11,27. Perässä juoksivat myös Ilmari Niiranen (11,70), Niilo Kantoniemi (12,01) ja Aapo Nieminen (12,28) uusiin 100m ennätyksiinsä. Myös naisten puolella nähtiin hyviä juoksuja Anni Lähdemäen (13,44), Riina Virtasen (13,61), Iida Tolosen (13,97) ja Tia Palmusen (14,17) toimesta. Aitajuoksujen puolella nähtiin myös hyviä suorituksia usean HSUn urheilijan toimesta. Hieman liian kovassa myötätuulessa (+2,6) HSUn Noora Hietala (13,06) ja Kiia Brandes (13,41) juoksivat hyvät ajat. Myös T13-sarjan 60m aidoissa Adalia Hurme (10,49), Aino Laitinen (10,94) ja Isla Sokoff (11,40) juoksivat ennätysaikansa. Myös Venla Lähdemäki (10,69) juoksi ennätyksensä tuntumaan. Valitettavasti kilpailu ei ollut kuitenkaan virallinen tuulilukemien puuttumisen vuoksi.

Poikien puolella nähtiin myös P11-sarjan puolella vauhdikasta aitomista Eeli Rovasalon toimesta ajalla 10,57. Perässä Elias Oksanen juoksi ennätyksensä 11,70. Eeli säväytti myös hienolla 600m juoksullaan ajassa 1,47,74. Tyttöjen puolella Neela Jakonen sivusi ennätystään 11,02 ja perässä tulivat Anni Huttunen (11,37) ja Elsa Pinola (11,84). Elsa myös paransi upeasti korkeustulostaan ylittämällä 128cm korkean riman ja parantamalla viimevuotista korkeusennätystään kertaheitolla 18cm.

Kisoissa nähtiin myös monia muita ilahduttavia kisadebyyttejä aina 9-vuotiaiden sarjasta aikuisiin. Etenkin illan loppuvaiheen 800m juoksuissa HSU:ta edusti lukuisa joukko vuoden tai koko uran ensimmäistä ratakisaa tekevistä juoksijoista, kuten Emilia Jousimaa, Kaarina Lehtonen, Salla Norrbacka, Rasmus Ahoniemi, Markku Jokinen kuin myös seuran aikuisryhmän valmentaja Olli Verkama. Myös viestijoukkueissa useampi juoksija pääsi pitkän tauon jälkeen kokeilemaan taas vaihtamista.

Kilpailun lopputulokset ja HSUn urheilijoiden muita edesottamuksia voit katsella täältä

Hyvinkään Seudun Urheilijat kiittää omia urheilijoitaan, vanhempia, valmentajia sekä etenkin kisoissa HSUn toimitsijatehtäviä hoitaneita vapaaehtoisia. Kiitämme Kiskoa ja Tarmoa erinomaisesta kilpailusta ja näemme ensi vuonna uudelleen Hämeenlinnassa.

Neela Jakonen, Sissi Kaksonen, Anni Huttunen, Elsa Pinola ja Sara Jousimaa edustivat ahkerasti HSUta T11-sarjassa
Moona Virtanen, Aino Halonen ja Laura Ylönen nähtiin T13-sarjan lajeissa
Aarre Uusitalo (vas.), Aleksis Hurme, Aarni Piri, Eelis Aramo ja Olavi Halonen olivat näkyvä osa P15- ja P13-sarjojen eri lajeissa.
HSUn joukkue kakkospallilla kisojen jälkeen