HSUn vuotuinen seuraleiri järjestettiin Pajulahden urheiluopistolla 2.-3.2

4.2.2019

HSU järjesti vuotuisen seuraleirinsa Pajulahden urheiluopistolla 2.-3.2.2019. Mukana oli 26 HSUn urheilijaa sekä seuran valmentajia sekä huoltajia. Ryhmien valmennuksesta vastasivat HSUn urheilukoordinaattori Jyrki Eriksson sekä HSUn 16-17v nuorisovalmennusryhmän valmentaja Yvonn Lindholm. Osa urheilijoista treenasi myös seuran valmentaja Saana Pasman tekemän harjoitusohjelman mukaan.

Kaksipäiväinen leiri sisälsi pääosin aktiivista yleisurheiluharjoittelua, joita kertyi viikonlopulle yhteensä kymmenen tunnin edestä. Pajulahden yleisurheiluhalli, päärakennuksen kuntosali, telinevoimistelusali sekä rantasauna avantoineen antoivat erinomaiset puitteet hyville leirillemme, joita urheilijat pääsivät käyttämään. Leiriläiset nähtiin tekemässä lajiharjoitusten lisäksi muun muassa fysiikkatestejä, kapulaviestiharjoituksia sekä avantouintikokeiluja. Leirin aikana toteutettiin myös tiivistä yhteistyötä samaan aikaan leirillä olleen Riihimäen Kiskon kanssa. Yksi leirin harjoitus toteutettiin seurarajat ylittävänä yhteisharjoituksena ja sunnuntain ensimmäisen harjoituksen huipensi myös seurarajat ylittävä yhteisviesti.

Seuraleiri keräsi osallistujilta paljon iloisia kasvoja ja positiivista suorittamista, vaikka viiden harjoituksen mittainen leiri alkoi tuntumaan loppupuolella myös kropassa. Pajulahden urheiluopisto on tullut etenkin vanhemmille urheilijoille hyvin tutuksi, mutta samaan aikaan leirillä oli myös useita urheilijoita, jotka leireilivät Pajulahdessa elämänsä ensimmäistä kertaa.

Ensi vuonna taas uudelleen :)

Kiitämme kaikkia urheilijoita, valmentajia, huoltajia sekä Riihimäen Kiskoa osallistumisesta ja yhteistyöstä. Leirin hinta pystyttiin pitämään myös nuorille urheilijoille edullisena myönnetyn seuratoiminnan kehittämistuen ansiosta, josta HSU kiittää lämpimästi Opetus- ja Kulttuuriministeriötä.

HSUn 16-17v valmennusryhmä sekä 10-11v harjoitusryhmässä treenaavat urheilijat yhteiskuvassa
HSUn urheilijat suorittivat alkuverryttelyä keppikisan muodossa
12-15v kilparyhmän poikaosallistujia yhteiskuvassa
12-15v kilparyhmän tyttöosallistujia yhteiskuvassa
HSUn 12-15v kilparyhmä yhteiskuvassa. Mukana myös 10-11v harjoitusryhmäläiset.
Leiriviikonlopun sunnuntain ensimmäinen harjoitus päättyi Riihimäen Kiskon ja HSUn yhteiseen viestijuoksuun. Radalla riitti vilinää, kun yli 40 juoksijaa oli vauhdissa