Pietari Outinen HSU:n urheilukoordinaattoriksi

30.7.2021

HSU:n uudeksi urheilukoordinaattoriksi on valittu Pietari Outinen: 25- vuotias liikuntatieteiden maisteri, yleisurheiluvalmentaja ja ”jäähdyttelyvaiheen” seiväshyppääjä.

HSU urheilukoordinaattorina erinomaista työtä parin vuoden ajan tehnyt Mirka Tuisku siirtyy mielenkiintoisen työtilaisuuden myötä uusiin haasteisiin elokuun alussa. HSU kiittää Mirkaa hyvästä yhteistyöstä ja panoksesta seuran kehittämisessä ja toivottaa onnea uusiin haasteisiin!

Samaan aikaan seuran johtokunta on iloinen voidessaan kertoa, että uudeksi urheilukoordinaattoriksi on valittu Pietari Outinen: 25- vuotias liikuntatieteiden maisteri, yleisurheiluvalmentaja ja ”jäähdyttelyvaiheen” seiväshyppääjä.

Pietarilla on nuoresta iästään huolimatta takanaan jo pitkä ura yleisurheiluvalmentajana. Pietari aloitti valmentamisen jo vuonna 2011 kasvattiseurassaan Taipalsaaren kisassa, jossa hän toimi urheilukouluohjaajana vuoteen 2014 asti ja näistä viimeisimpänä vuosina vastuu kasvoi muun muassa organisointitehtäviin ja kuukausikilpailujen järjestämiseen.  Kun opinnot veivät Jyväskylään, teki Pietari seurasiirron Jyväskylän Kenttä-Urheilijoihin, jossa hän jatkoi niin omaa urheilu-uraansa kuin valmentamista. Pietarilla on ollut omassa valmennuksessaan useita lupaavia urheilijoita, jotka ovat saaneet menestystä niin nuorten - kuin yleisen sarjan SM-kisoissa. Henkilökohtaisessa valmennuksessa olevien urheilijoiden lisäksi Pietari on ohjannut seiväskouluja lapsille, nuorille ja aikuisurheilijoille sekä on ollut mukana valmentamassa muun muassa seiväskarnevaaleilla, eteläisen alueen ANMJ-leirillä sekä Eerikkilän urheiluopiston yläkoululeirillä.

Pietarin valmennusfilosofia perustuu ”yksilöllisesti muttei yksin” -periaatteeseen, joka tarkoittaa, että valmennustyön selkärankana on yksilöllisiin ominaisuuksiin ja lajianalyysiin perustuva fyysisen ja teknisen suorituskyvyn kehittäminen, jota toteutetaan kuitenkin hauskaa pitäen, yhdessä treenaten ja urheilusta nauttien.

HSU:ssa Pietarin tehtäviin kuuluu hallinnollisten koordinaattorin tehtävien lisäksi valmennusta ”Odotan innolla, että pääsen tutustumaan HSU:hun, sen toimintaan ja seuran ihmisiin. Haluan ensin pikkuhiljaa päästä kiinni seuran asioihin, jotta voin peilata HSU:n toimintaa niihin oppeihin ja kokemuksiin, mitä olen Jyväskylässä saanut ja saada sitä kautta ymmärrystä siitä, mitkä ovat HSU:n vahvuudet ja kehittämiskohteet.” – Pietari toteaa.

Tervetuloa HSU:hun Pietari!