Jäsenasiat ja johtokunta

Hyvinkään Seudun Urheilijat on vuonna 1994 perustettu yleisurheiluseura, joka jatkaa vahvoja hyvinkääläisiä yleisurheiluperinteitä.

Järjestäytynyt yleisurheilutoiminta aloitettiin Hyvinkäällä jo 1900-luvun alussa, kun Hyvinkään Tahko perustettiin 26.5.1915. Silloisen seuran historiaan mahtui paljon urheilutapahtumia; ja muiden muassa yleisurheilun tiimoiltakin oli parempia ja huonompia kausia.

Esko Sarvikas, Tahko yleisurheilujaoston silloinen puheenjohtaja, sekä muut jaostoaktiivit päättivät loppuvuodesta 1993, että Hyvinkäälle pitää saada oma yleisurheiluun erikoistunut seura. Ja seuraavana vuonna Hyvinkään Seudun Urheilijat aloittikin toimintansa.

HSU on toiminut aktiivisesti, varsinkin 1990-luvun loppupuolella, ja seura on vuosien saatossa järjestänyt lukuisia nuorten Suomen mestaruuskilpailuja ja kansainvälisiä kilpailuja. HSU:n urheilijat ovat niittäneet mainetta kilpakentillä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Osa seuran ennätyksistä on myös Suomen ennätyksiä.

Vuonna 2013 seura sai uuden piristysruiskeen ja toimintaa lähdettiin kehittämään aktiivisesti. Tämän seurauksena sekä urheilija- että jäsenmäärät ovat lähteneet räjähdysmäiseen nousuun.

Hyvinkään Seudun Urheilijoiden toimisto löytyy Wanhan Villatehtaan sisäpiha-alueelta, rakennuksesta H.

Hyvinkään Seudun Urheilijat kuuluvat Suomen Urheiluliittoon (SUL), Etelä Suomen liikunta ja urheiluun (ESLU), Uudenmaan Yleisurheiluun (UUDY), SUL:n Eteläiseen alueeseen sekä Suomen Aikuisurheilu Liittoon (SAUL).

Hyvinkään Seudun Urheilijat ry

Kankurinkatu 4-6