HSU:n valmentajat läpäisivät NVT:n!

17.1.2016

SUL:n järjesti syksyn aikana NUORISOVALMENTAJATUTKINNON neljänä viikonloppuna Helsingin Liikuntamyllyssä!

Tutkinnon tavoitteena oli kouluttaa nuorisovalmennuksen (14-17v) perusteet (nuorten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kasvu ja kehitys) sekä syventää eri lajien valmennustietoutta. Tutkinto koostui neljästä lähijaksosta ja etäopiskelusta. Lähiopetusjaksojen kesto oli n. 100h tuntia.

Tutkinnon opettajana toimi SUL:n koulutuspäällikkö Tapio Rajala ja hänen lisäksi useita eri lajien ammattilaisia.

Tutkintoon osallistui Hyvinkään Seudun Urheilijoista Yvonn Lindiholm, Svea ja Markku Kytölä. Kolmikko oli kovassa seurassa, kun samaan aikaan kurssin suoritti myös Suomen Urheiluliiton (SUL) puheenjohtaja Vesa Harmaakorpi. "Kunnioitus näitä ihmisiä kohtaan, jotka tekevät nuorisovalmennustyötä ja valmennustyötä ylipäätään on kasvanut entisestään", totesi Vesa Harmaakorpi uunituore nuorisovalmentajan tutkintopaperi kädessään. Harmaakorpi on itse urheilutaustaltaan pikajuoksija.

"Kurssi toi varmuutta omaan valmennustoimintaan sekä vahvisti sen, että valmennuslinjamme on tällä hetkellä erittäin hyvällä mallilla. Monessa kohdin koulutusta pystyimme toteamaan opetetun asian jo olevan kunnossa omassa seurassamme" tuumaa HSU:n nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm.

Seura onnittelee tutkinnon suorittaneita!

Nuorisovalmentajat, nyt virallisesti:) Vonne, Kytsä ja Svea
Vasta valmistuneet! Keskellä SUL:n puheenjohtaja Vesa Harmaakorpi. Vasemmassa reunassa HSU:n valmentajat!