Talven viimeinen Silja-Line seurakisa kisattiin sunnuntaina

5.3.2018

4.3:ta sunnuntaina kilpailtiin talvikauden viimeistä kertaa Silja-Line seurakisa wanhalla areenalla klo 11.30-14.30. 5-9-vuotiaat kilpailivat 40m aitajuoksussa ja kuulantyönnössä. 10v ja vanhemmat 40m aidoissa ja pituudessa. Paikalle saatiin myös tällä kertaa ekstrana HSUn kahvio, joten kilpailut suoritettiin mukavissa tunnelmissa, johon osallistui kiitettävästi myös muiden seurojen urheilijoita. Mukana oli yhteensä 36 kilpailijaa, jotka edustivat viittä eri seuraa. Kilpailun jälkeen kaikki 5-9v sarjojen osallistujat palkittiin ja lisäksi kaikissa neljässä seurakisassa mukanaolleet saivat lisäksi erikoispalkinnon mukaansa.

5-9v sarjoissa nähtiin mieleenpainuvia kamppailuja. 5-7 vuotiailla aitakorkeus oli noin 35cm ja aitaväli 5,5m. Näin 40m matkalla mahtui yhteensä viisi aitaa. Etenkin Aatos Rouvinen juoksi kovaa ja voitti ylivoimaisesti P7-sarjan ajalla 9,4. 9-vuotiaiden osalta aitavälit pysyivät samoina, mutta aitakorkeus nostettiin 50cm:iin. Etenkin T9-sarjassa nähtiin tasainen kamppailu, jossa voittajaksi selviytyi Länsi-Uudenmaan Urheilijoiden Helmi Paananen yhden kymmenyksen erolla HSUn Vieno Hakakariin. Myös poikien kisassa HSUn Mikko Koivisto kävi tiukan kamppailun treenikaveri Lauri Lammisen kanssa, jossa Mikko nousi lopulta voittajaksi ajalla 9,7.

Vanhemmissa sarjoissa nähtiin myös jännittäviä aitajuoksukilpailuja, sillä etenkin T11-sarjan juoksu oli hyvin tasainen. Voittajaksi selviytyi vain kymmenyksen voittomarginaalilla HSUn Sissi Kaksonen ajalla 7,8. Perässä kakkoseksi tuli HSUn uusi harrastaja Anni Huttunen ajalla 7,9. Kolmanneksi tuli Länsi-Uudenmaan Urheilijoiden Ellen Telen ajalla 8,2 ja neljänneksi saman seuran Elli Paananen ajalla 8,4. Lisäksi muissakin sarjoissa nähtiin hyviä aitajuoksukisoja, joka kartutti urheilijoille tarpeellista kokemusta uusista aitakorkeuksista ja aitaväleistä. Ilahduttavasti myös miesten sarjaan saatiin kokonainen erä juoksijoita.

Kuulantyönnössä 5-7v sarjat työnsivät 600g pallokuulilla. 7v-sarjoissa erottuivat HSUn Iikka Oksanen 531cm pituisella työnnöllä ja Hilla Siljamo 540cm työnnöllä. 9v-sarjoissa työnnettiin 2kg muovikuulalla, jossa säväytti etenkin Lauri Lamminen tuloksella 698cm, joka riitti voittoon kahden metrin erolla seuraavaan.

Vanhemmat sarjat päättivät kilpailut pituushypyllä. Pituushypyssä kaikki sarjat kilpailivat samassa kilpailussa, jossa hypättiin neljä hyppykierrosta. HSUn urheilijoilta nähtiin hyviä suorituksia ja epävirallisen ennätyksensä tekivät mm. Anni Huttunen (351cm), Elias Oksanen (383cm) ja Olavi Halonen (405cm). Myös moni muu urheilija aikuisurheilijat mukaanlukien hyppäsivät lähelle ennätyksensä tuntumaan. Kisan ehkä kovimmista suorituksista vastasi T15-sarjassa kilpaillut T15-sarjan Aino Koskimäki (KerU), joka hyppäsi parhallaan 450cm.

Näin saatiin päätökseen talven viimeinenkin Silja-Line seurakisa, joita kilpailtiin siis kaikenkaikkiaan neljä kappaletta (joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuu). Seuraavat Silja-line seurakisat kilpaillaan jälleen kesällä kesä-elokuun aikana, jolloin myös lajivalikoima on talvea laajempi. Toivomme kaikki kilpailijat tervetulleeksi mukaan myös silloin!

Liitteenä kisatulokset.

HSUn kioski palveli koko seurakisojen ajan aikuisurheilijoidemme Suvi Luukkosen ja Katariina Pirin avustuksella.
P7-sarjassa Iikka Oksanen vastasi päivän pisimmästä kuulantyöntösuorituksesta
T5-sarjassa Helmi Rouvinen työnsi pisimmälle.