HSUn kesän ensimmäiset Silja-Line seurakisat keräsivät suuren osanottajajoukon

28.6.2018

HSUn kesän ensimmäiset Silja-Line seurakisa kilpailtiin keskiviikkona 27.6 Hyvinkään urheilupuistossa klo 17 alkaen. Perinteinen seurakisa keräsi hienon kelin saattelemana paikalle runsaan määrän osallistujia, jotka suorittivat HSUn ohjaajien johdolla seurakisalajeja. Samalla lapset keräsivät seurakisakorttiinsa kesän ensimmäisiä suoritus- ja tarramerkintöjä. 5-9v sarjoissa kilpailtiin 40m-juoksussa, korkeushypyssä ja pallon/keihäänheitossa. Vanhemmat urheilijat (+9v) tekivät 60/100m juoksun ja hyppäsivät virallisin säännöin käydyn korkeushyppykisan.

Tapahtuma alkoi ohjaajien vetämällä temppuradalla, josta ikäryhmät siirtyivät suorittamaan lajejaan klo 17 alkaen. Kisoissa nähtiin runsaasti osallistujia, sillä kisojen aikana lajisuorituksia tehtiin yhteensä 234 kappaletta 93 kisaajan toimesta, joten kilpailut vastasivat kooltaan jo keskikokoisia nuorisokansallisia urheilukilpailuja. Kilpailuihin oli saapunut urheilijoita HSUn lisäksi niin Riihimäen Kiskosta, Vantaan Kenttäurheilijat 58:sta, Keski-Uudenmaan Yleisurheilusta sekä Helsingin Kisa-Veikoista. Suuri määrä osallistujia aiheutti pieniä haasteita paikka paikoin suorituspaikoilla odottelun merkeissä, mutta kilpailut saatiin sujumaan kuitenkin hyvin loppuun saakka.

5-9vuotiaiden sarjassa kovimmat suoritukset nähtiin juoksuradalla. P5-sarjassa Leo Makkonen säväytti etenkin hienolla 40m juoksullaan ajalla 8,5. Samanikäisten tyttöjen puolella Seela Pasma napsi sarjan ykkössijat. 7-vuotiaissa nähtiin myös hyvävauhtisia juoksuja, jossa tyttöjen puolella nopein oli Miisa Virtanen ajalla 8,0 ja poikien puolella Aatos Rouvinen ajalla 7,5. 9-vuotiaissa Linnea Teivaanmäki juoksi hienosti 40m aikaan 7,0 ja säväytti myös korkeuspaikalla tuloksella 110cm. P9-sarjassa Mikko Koivisto pinkoi ajan 7,4.

Vanhempien juoksijoiden sarjassa säväytti etenkin Riihimäen Kiskon Sanni-Leena Viertola, joka juoksi T13-sarjan 60m:llä käsiajan 8,6. Hän myös juoksi myöhemmin 100m juoksun T15-sarjassa aikaan ajalla 13,6. Muuten vanhemmissa sarjoissa nähtiin tasaisia kamppailuja HSUn urheilijoiden välillä, joista yhdeksi voi mainita ensimmäisissä kisoissaan T13-sarjassa juosseen Angelina Billinghamin aika 9,2.

Kilpailun lopuksi hypättiin virallinen korkeushyppykilpailu, jossa HSUn urheilijat paransivat hyvin omia ennätyksiään. Suurimmat ennätysparannukset tekivät Elias Oksanen 125cm tuloksella (aiempi ennätys 113cm) ja Laura Ylönen 125cm tuloksella (aiempi ennätys 112cm). Ilahduttava oli myös uuden yleisurheilijamme Aarre Uusitalon 7cm ennätysparannus P15-sarjassa lukemiin 150cm. Parhaimmista suorituksista vastasivat taas Elsa Mattila T13-sarjan 140cm hypyllään ja Noora Hietala T15-sarjan 150cm hypyllään. Aikuisten sarjassa nähtiin myös 10-ottelijana tunnetun KU-58:a edustavan Petri Lemmetyisen 176cm ylitys.

Seuraavat Silja-Line seurakisat pidetään torstaina 2.8:ta. Silloin 5-9v sarjoilla on vuorossa 40m aitajuoksua, 3-loikkaa ja kuulantyöntöä. Vanhemmat urheilijat kilpailevat 400m juoksussa sekä virallisena lajina olevassa kuulantyönnössä. Kaikki mukaan myös seurakisojen seuraavaan osaan!

Liitteenä seurakisojen sekä HSU:n korkeuskisan tulokset.

Alkuverryttelynä suoritettiin temppurataa
5-vuotiaat aloittivat lajinsa pallonheitolla kiekkopäädyssä