HSUn hallihypyt ja seurakisat kilpailtiin lauantaina wanhalla areenalla

21.1.2019

Lauantaina 19.1 kilpailtiin wanhalla areenalla niin HSUn hallihypyissä kuin aiemmin päivällä talven toisissa Silja-Line seurakisoissa. Vilkas kisapäivä keräsi halliin runsaasti kilpailijoita aina 5-vuotiaista aikuissarjalaisiin.

Kisapäivä alkoin klo 11 HSUn talven toisilla Silja-Line seurakisoilla, joissa oli sarjoja 5-9-vuotiaille. Lajeina olivat tällä kertaa pituushyppy ja 40m juoksu. 40m juoksu juostiin kennojen läpi ja jokaisella osallistujalla oli kaksi yritystä. Pituushypyssä hypättiin kolme hyppykierrosta. Seurakisojen parhaista suorituksesta vastasi Miisa Virtanen T9-sarjassa, jossa Miisa juoksi 40m juoksussa ajan 7,16. Myös Jessika Forssell juoksi hyvän ajan 7.88. Seurakisojen tarkemmat tulokset voit lukea allaolevasta liitteestä.

Seurakisojen jälkeen alkoi klo 13 HSUn hyppykisat, josta löytyi sarjoja 11-vuotiaista aikuisiin. Kisoissa oli ikäryhmittäin lajeina  seiväshyppy sekä seiväshyppy ja/tai 3-loikka. Kisoissa oli mukana reilut 50:tä urheilijaa.

Kilpailut vaativat jälleen useamman toimitsijan hoitamaan suorituspaikkoja pituus- ja 3-loikka- sekä seiväshyppypaikalla. Tapahtuman ajan toimi myös HSUn kahvio ja kilpailukanslia/tulospalvelu. HSUn puolesta kiitämme lämpimästi koko toimitsijatiimiä hyvin sujuneista kilpailuista.

Itse kilpailussa kovimpia suorituksia nähtiin seiväspaikalla. HSUn Emma Rovasalo hyppäsi N17-sarjan seiväshypyssä hienosti tuloksen 355cm ja oli etenkin viimeisellä yrityksellä lähellä ylittää korkeuden 375cm. Tulos kertoo, että Emma on ollut hyvässä hyppykunnossa tänä hallikautena. Toinen erinomainen suoritus nähtiin Karhulan Katajaisia edustavan, vasta 13-vuotiaan  Aatu Sihvosen toimesta, joka hyppäsi hienosti tuloksen 335cm. Myös T-13 sarjassa IF Raseborgin Lumi kenttä hyppäsi hyvän tuloksen 275cm.

Pituus- ja 3-loikkapaikalla nähtiin myös pitki hyppyjä. Parhaimmista suorituksista vastasivat naisten sarjassa kilpaillut Nokian Urheilijoiden Liisa Naskali, joka hyppäsi lukemat 12,01 sekä miesten sarjassa kilpaillut Vammalan Seudun Voimaa edustanut Niko Simola, joka hyppäsi lukemat 14,17. Myös T13-sarjassa hypännyt Elsa Pinola hyppäsi hyvän tuloksen 9,12. Pituudessa parhaasta suorituksesta vastasi T15-sarjassa kilpaillut Riihimäen Kiskon Helmi Lievonen, joka hyppäsi tuloksen 5,05.

HSUn urheilijat tekivät kisoissa kauttaaltaan erinomaisia tuloksia ja lukuisia ennätyksiä. Hyppykisojen tulokset löytyvät täältä

Emma Rovasalo hyppäsi N17-sarjan seiväshypyssä tuloksen 355cm ja teki oli etenkin viimeisellä yrityksellä lähellä ylittää 375cm korkeuden.
Aatu Sihvonen hyppäsi P15-sarjan seiväshypyssä hienosti 335cm ja hopeaa otti Miro Heikkonen
Anton Sokof voitti P11 seiväshypyn tuloksella 185
T11-pituudessa voittaja oli Milja Välläri (kesk.), toinen Natalia Osowska (oik.) ja kolmas Kaisa Alastalo
Iikka Oksanen valmistautuu P9-sarjan pituushyppyyn
P11-pituudessa HSUn Elias Oksanen otti kultaa ja Urho Aro hopeaa (oik.)
P13-sarjan pituushypyssä HSUn Aarni Piri otti ykkössijan ja Aatu Sihvonen hopeaa
HSUn hyppykisojen pituus- ja 3-loikkapaikalla mittanauhaa päästiin venyttämään useita kertoja.
HSUn Elsa Pinola otti ykkössijan T13-sarjan kolmiloikassa, Lumi Kenttä (oik.) oli toinen ja Laura Karusalmi kolmas.
Jessika Forssell juoksi seurakisoissa 40m-juoksun aikaan 7,88
Miisa Virtanen teki 40m:llä seurakisojen nopeimman ajan. Miisa harjoitteli myös lähtötelineiden käyttöä.