Hyppykisat ja talven ensimmäiset seurakisat 18.1

21.1.2020

Lauantaina 18.1 Wanhalla Areenalla kilpailtiin HSUn hyppykisoissa kuin Silja Line- seurakisoissakin.

Kilpailupäivä alkoi 5-9-vuotiaille suunnatuilla seurakilpailuilla, joissa tällä kertaa lajeina olivat 40m juoksu sekä pituushyppy. Seurakisat keräsivät 45 osallistujaa. Suosituin sarja oli 9-vuotiaiden sarja. Miisa Virtanen juoksi T9- sarjan voittoon 40metrillä ajalla 6,59 sekä pituushypyssä 3,60m. P9 puolella Maksim Suomalainen vei ensimmäisen sijan 40m (7,17). Pituushypyssä Maksim ja Aleksi Virtanen jakoivat täsmälleen samalla tuloksella (2,82cm) ensimmäisen sijan. Monille nämä seurakisat olivat elämän ensimmäiset kilpailut! Kiitos kaikille rohkeille ja reippaille osallistujille!

Hyppykisoissa kilpailtiin niin seiväs- ja pituushypyssä kuin kolmiloikassakin. Kisoissa nähtiin kovia kotimaisia urheilijoita sekä tuloksia. Alla katsaus HSU:n urheilijoiden huippuhetkiin.

T11 Pituushyppykilpailun voitti Janina Vuorenmaa uudella ennätyksellään 3,80m. Ennätyksiä tehtailivat myös hopeasijalle yltänyt Vieno Hakakari (3,64m) sekä 3. sijalla Miisa Virtanen (3,50m).

P11 pituushypyssä Vilho Laaksonen hyppäsi ensimmäisissä ”virallisissa” kilpailuissaan hienosti 3,70m pituuteen.

P13- sarjassa Elias Oksasen loikka lensi 9,21m. Elias parantaen yli 30cm edellisenä kesänä tehtyä tulosta.

Myös T13-kolmiloikassa päivitettiin omia ennätyksiä. Elsa Pinola hyppäsi 9,97m parantaen 87cm kesällä tehtyä tulosta. Sissi Kaksonen hyppäsi 8,38m.

Sissi urakoi myös seiväshypyssä 1,76m saavuttaen sarjassa kultamitalin. Ester Solismaa hyppäsi seiväshypyssä hopeasijalle tuloksella 1,66m.

P15 Olavi Halonen ylitti seipäässä 286m. Pituushypyssä Olavin hypyt menivät millillä rikki, mutta ennätystulos 4,73m silti saatiin. Taneli Hyvärinen nousi pronssille tuloksella 4,17m.

T15 seiväshypyssä Isla Sokoff hyppäsi kaikkien aikojen ennätyksensä 286m!

T15 Pituushypyssä Moona Virtanen hyppäsi uuden ennätyksensä (4,15m) ja ylsi kolmossijalle. Lotta Lamminen hyppäsi neljännelle sijalle (4,12m) ja Laura Ylönen viidennelle sijalle (4,02m). Laura urakoi pituuden lisäksi myös kolmiloikassa (8,57m).

Naisten pituushyppykilpailun vei Noora Hietala tuloksella 4,78m.

HSU kiittää kaikkia toimitsijoita, jotka mahdollistivat onnistuneiden kisojen toteuttamisen!

Seurakisat alkoivat ohjaajien vetämällä yhteisellä alkulämmittelyllä
Seurakisoihin osallistujat valmistautumassa pituushyppyyn

Elias Oksanen P13 kolmiloikan voittoon (9,21m)
Vieno Hakakari, Janina Vuorenmaa ja Miisa Virtanen podiumilla onnistuneiden pituushyppyjen jälkeen