Talven viimeiset seurakisat kisattiin 8.2

10.2.2020

Lauantaina 8.2 kilpailtiin talven viimeiset seurakisat. Seurakisat eivät pienestä osallistujamäärästä huolimatta jättäneet todellakaan kylmäksi, vaan urheilun ja onnistumisen ilo näkyi kaikkien osallistujien kasvoilla. Kilpailut aloitettiin klo 14 ja saatiin jouhevasti ilman suurta jonottelua reilussa tunnissa saatettua loppuun. Ohjaajat järjestivät ulkoleikkejä ja muuta yhteistoimintaa tuntia ennen kisojen alkua, joten hyvä alkulämmittely tuli taatusti kaikille.

9- vuotiaiden sarjassa oli tällä kertaa eniten osallistujia. Kuulantyönnössä 9-v sarjassa työnnettiin 2kg kuulalla. Aitajuoksussa aitakorkeus oli 50cm ja aitaväli 5,5m. Aitajuoksussa 9-vuotiaiden sarjassa nähtiin kaikilta erittäin hienoa aitomista, jossa näkyi ahkera harjoittelu. Valitettavasti ajanotto kennot eivät tehneet kanssamme yhteistyötä, joten aitajuoksujen ajat otettiin käsiajoilla tarkkojen ohjaajien toimesta.

T9 HSU:n Sara Poikolainen ja Helsingin Tarmon Helmi Ritaranta kisasivat rinta rinnan lajeissa. Korkeudessa molemmat ylsivät hypyillään 90cm korkeuteen. Kuulassa Sara työnsi 425cm ja juoksi 40m aidat 9,49.

P9- sarjan korkeushyppykisan vei Niklas Jääskeläinen hienoilla korkeushyppysuorituksilla. Niklas ylitti toisella yrittämällä sekä 90cm että lopulta 95cm. Kuulantyönnössä Niklas ja Aleksi Virtanen työnsivät molemmat 430cm. Aleksi Virtanen juoksi aidat aikaan 9,44. Oskari Petäjä ja Oliver Jakonen juoksivat tismalleen samaan aikaan 9,48.

5-vuotiaiden sarjassa nähtiin vilpitöntä onnistumisen iloa omista suorituksista. 5-vuotiaat työnsivät 600g kuulalla ja aitajuoksussa heillä oli 15cm miniaidat. Matleena Aalto pinkaisi 40m aidat 12,28. Lilli Kaksonen työnsi kuulassa hurjat 405cm. Roope Virtanen työnsi kuulaa 98cm ja juoksi aidat 19,63.

Kiitos kaikille osallistujille, ohjaajille ja kannustusjoukoille kaikista talven seurakisoista! Kaikki kisojen tulokset nähtävillä alla olevasta liitteestä. Seuraavan kerran Silja Line seurakisojen merkeissä nähdään kesällä urheilukentällä.

Mitalit kaulassa suoritusten jälkeen
T5 Lilli Kaksonen näytti erinomaisia kuulantyöntökykyjään