Kesäkauden ensimmäiset seurakisat kisattiin 10.6

11.6.2020

Kesäkauden ensimmäiset seurakilpailut kilpailtiin keskiviikkona 10.6 Urheilupuiston kentällä. Lämmin ja aurinkoinen sää helli kilpailupäivänä urheilijoita ja kilpailunjärjestäjiä. Kiitos toimitsijoille, kiskatiimille ja selostaja Jormalle, takasitte taas upeat kilpailut!

Klo 16:30 alkoivat perinteiseen tapaan 4–9- vuotiaiden Silja Line- seurakisat yhteisellä alkulämmittelyllä. Silja Line- seurakisoissa kilpaili liki 30 reipasta osallistujaa. Lajeina kisoissa olivat keihään/pallonheitto, 40 m juoksu sekä pituushyppy. Kilpailujen jälkeen seurakisojen hengessä kaikille jaettiin mitali osallistumisesta.

T5- sarjassa Leon pikkusisko Iiris hyppäsi pituushypyssä hienot 197cm. Aada Vesala taas rikkoi pallonheitossa 10 metriä heittäen 10,94m. P5- sarjassa käytiin 40m tiukka kirikamppailu pienellä erolla, kun Elias Laaksonen juoksi 10,3 vain kymmenesosaerolla Akseli Lähteen 10,4 sekunnin juoksuun.

P7- sarjassa Leo Makkonen nappasi voiton kaikista lajeista. T7 sarjassa saman tempun teki Seela Pasma. Pallonheitossa Leo viskasi pallon 25,70 m pituuteen, jolloin ohjaajien täytyi hakea paikalle pitempi mitta.

9- vuotiaiden tyttöjen sarjassa käytiin hieno ja tasaväkinen rehti kisailu. Kiia Salo heitti keihästä 9,47 m pituuteen. 40 metrillä tytöillä oli erittäin tasaväkinen maaliintulo, jonka lopulta vei Miisa Virtanen ajalla 7,2. Kauas eivät jääneet Jessica Forssell ja Miia Rehn ajalla 7,5, Sara Poikolaisen ollessa aivan kintereillä ajalla 7,7.
P9- sarjassa oli mukana Kerkkoon Urheilijoiden edustajat Urho ja Juho Kanervala, jotka tekivät varmoja suorituksia joka lajissa. HSU:n Niklas Jääskeläinen on tuttu näky seurakisoissa, ja kokemus näkyi myös hänen hienoissa kisasuorituksissaan koko kilpailun ajan! Huomattavaa kehitystä näkyi erityisesti 10,36m pituuteen kantautuneella keihäänheitolla.

Klo 18 kentällä alkoivat yli 11 v sarjojen viralliset kilpailut. Lajeina kisoissa oli kiekonheitto ja kolmiloikka.
Kiekkoringissä aloitettiin vanhempien sarjojen päästä. HSU:n M19-sarjan Jermu Tarkiainen leiskautti ennätysheiton kiekossa 40,05m. M17- sarjan Juho Kantoniemi heitti myös oman ennätyksensä 34,40m heittäen ensimmäistä kertaa kilpailuissa 1,5kg kiekkoa.

T15 sarjassa kolmiloikassa Isla Sokoffin loikka kulki lennokkaasti sarjan voittoon uudella ennätyksellä 9,81 m.
P15 kiekonheiton voiton vei Someron Esan Mico Lampinen hurjalla 59,78m heitollaan. HSU:n Olavi Halosen heitto kulki kiekossa lennokkaasti, kun hän heitti ensi kertaa 1kg kiekolla 35,09m.
P13- sarjassa Elias Oksanen voitti kisan ulkorataennätyksellään 9,14m. Elias ylitti ensimmäistä kertaa ulkoradalla yhdeksän metriä.
T13 kiekonheittokilpailussa pisimmästä heitosta vastasi Someron Esan Pinja Kährä 44,61m pituisella heitollaan. Kolmiloikassa T13 sarjan voiton vei sentin erolla Elsa Pinola ulkoratojen ennätysloikallaan 9,82.
T11 kolmiloikan voiton nappasi Senni Koski 8,35 m loikallaan. Senniä on totuttu näkemään aiemmin loistamassa juoksumatkoilla, mutta ensimmäisessä kolmiloikkakisassaan Senni osoitti, että loikkakin kulkee erinomaisesti.

Seurakisoissa kisataan seuraavaksi 5.8. Kentällä kisakausi jatkuu 23.6 HSU:n järjestämissä Aluekisoissa (ilmoittautuminen täällä)

Seurakisojen virallisten lajien tulokset voit katsoa täältä.
Silja Line seurakisojen tulokset näet liitteistä.

Elsa Pinola, Anni Huttunen ja Sissi Kaksonen tekivät kaikki uudet ennätykset kolmiloikassa. Elsa Pinola voitti T13 kolmiloikan.
Kisakahvio tarjosi kisaeväät, joilla hypyt ja heitot saatiin kulkemaan!
Kaikille Silja Line- seurakisoihin osallistuneille jaettiin mitali
Kaikkensa antanut kisailija nauttii kisasuoritusten jälkeen kisakahvion mokkapalasta.
Elias Oksanen nappasi voiton P13 sarjan kolmiloikassa tuloksella 9,14m
Tapio Hakakari loikkasi aikuisura aikaisen ennätyksensä 9,12m
Olavi Halosen kiekko lensi P15 sarjassa 35,09m pituuteen.