Pm-viestijuoksut Vihdissä ja Lohjalla 19.-20.8

21.8.2020

Uudyn pm- junnuviestit kilpailtiin kaksipäiväisinä kilpailuina kahdella eri paikkakunnalla. Ensimmäisenä päivänä 19.8. kilpailut pidettiin Vihdissä ja 20.8. Lohjalla. HSU:lta kilpailuihin lähti lopulta mukaan 11 joukkuetta. Viestijuoksukilpailut ovat erityisen kivoja tunnelmaltaan, sillä nimenomaan viestijuoksuissa päästään todelliseen joukkuehenkeen yksilölajissakin.

T/P9
Keskiviikkona Vihdissä kilpailtiin kaikki 9-vuotiaiden viestijuoksusarjat. Kilpailu alkoi 8x40m sukkulaviestillä (Aatos Rouvinen, Sara Poikolainen, Seela Pasma, Helmi Rouvinen, Leo Makkonen, Micael Loijas, Kiia Salo, Miisa Virtanen). Joukkue juoksi viidennelle sijalle ajalla 1.01,44.
4x400m viestissä P9 joukkue (Aatos Rouvinen, Aleksi Virtanen, Micael Loijas, Leo Makkonen) nappasivat pronssimitalin jännittävässä kamppailussa. Takasuoran jännitysnäytelmässä ankkuri Leo Makkonen otti hurjan loppukirin kirimällä 31 sadasosaa eroa neljänneksi tulleeseen joukkueeseen. Koko juoksu kulki aikaan 6.02,17.
T9 400m- viestissä voitosta kamppailivat peräti yhdeksän joukkuetta. HSUn joukkue (Sara Poikolainen, Helmi Rouvinen, Seela Pasma, Kiia Salo) juoksi matkan sulavilla vaihdoilla aikaan 6.10,46, mikä riitti seitsemänteen sijaan.

T11- sarjan 4x50m pikaviesti juostiin keskiviikkona. HSU:n joukkue (Linnea Teivaanmäki, Senni Koski, Nelia Krantz ja Vieno Hakakari) pinkaisi viestin aikaan 32,90. Kyseisen viestin lyhyt juoksumatka sekä vaihtoalue tuottivat hieman hankaluuksia vaihdon venyessä hieman pitkäksi. Onneksi seuraavana päivänä joukkue pääsi juoksemaan senkin edestä 4x600m viestissä. Joukkue (Janina Vuorenmaa, Nelia Krantz, Vieno Hakakari, Senni Koski) jaksoivat esimerkillisesti juosta pitkän juoksumatkan, vaikka osa ei ollutkaan aikaisemmin pitempiä juoksuja juosseet. Viesti taittui aikaan 9.07,45, mikä riitti viidenteen sijaan. Aitaviestissä 4x60maj joukkue paineli kirkkaasti oman eränsä voittoon ajalla 48,28, mutta kokonaistuloksissa sijoittuivat viidenneksi.

P13- joukkue (Vilho Laaksonen, Anton Sokoff, Eeli Rovasalo ja Elias Oksanen) kilpaili keskiviikkona 4x100m viestissä.  Joukkue paransi edellispäivänä juoksemaansa aikaa 13 sadasosaa aikaan 58.78.

T13- joukkue (Elsa Pinola, Anni Huttunen, Neela Jakonen, Sissi Kaksonen) juoksivat 4x100m aikaan 54,44, mikä toi joukkueelle sekä kultamitalin että HSUn seuraennätyksen! Seuraennätyksen teko on jo muutamassa kisassa ollut hyvin lähellä, ja onnistuneiden vaihtojen avulla se saatiin alitettua. Joukkue voitti hopeisen mitalin 4x60m aitaviestissä ajalla 47,38. Myös 4x600m viesti sujui vauhdikkaasti ja taittui aikaan 8.07,92, joka riitti viidenteen sijaan.

T15- joukkue (Angelina Billingham, Moona Virtanen, Isla Sokoff ja Emilia Rouvinen) paransi myös seuraotteluissa tehtyä juoksuaan lähes kahdella sekunnilla aikaan 54,30. Joukkue sijoittui kilpailussa neljännelle sijalle.

Kiitos joukkueille ja kisajärjestäjille hyvin sujuneista kilpailuista! HSUlaisten kilpailuntäyteinen viikko jatkuu sunnuntaina pm junnuotteluissa Riihimäellä. Viestejä päästään juoksemaan vielä AM-viesteissä Hyvinkäällä 1.-2.9.
Viestien kokonaistulokset nähtävissä täällä.

Artikkelin kuvat: Jari von Behr Image

T13 4x100m kultamitali ja seuraennätys!
T13 4x100m kultamitali ja seuraennätys! Kuva: Jari von Behr Image
P9 4x400m pronssimitali
P9 4x400m pronssimitali Kuva: Jari von Behr Image
Leo Makkonen juoksemassa loppukiriä ankkurina