AM-viestit keräsivät liki 200 joukkuetta Hyvinkään kentälle!

4.9.2020

Viestujuoksujen eteläisen- ja kaakkoisen alueen mestaruuskilpailut järjestettiin tänä vuonna kotikentällä Hyvinkään urheilukentällä. 1.-2.9. Kaksipäiväiset kilpailut olivat samalla SM-viestien ”kenraalikisat”, jotka kisataan seuraavana viikonloppuna Kotkassa.

Kilpailuissa juoksi yhteensä 196 joukkuetta! Kovatasoista kilpailua oli nähtävissä jokaisessa juoksusarjassa. Kilpailuissa nähtiin jopa Suomen ennätys Lahden Ahkeran joukkuen tekemänä uudella DMR- matkalla (10.25,95).

HSU:lta kilpailuissa oli mukana yhteensä yhdeksän joukkuetta. Suurin edustus oli ensimmäisenä kilpailupäivänä.

T15- sarjassa 4x100m viestissä kilpaili kolme joukkuetta.
Ensimmäinen joukkue (Emilia Rouvinen, Angelina Billingham, Isla Sokoff, Laura Ylönen) juoksivat matkan 54,55 erän kolmanneksi ja koko kilpailun 13sj.
Toisen joukkueen jäsenet (Neela Jakonen, Elsa Pinola, Sissi Kaksonen, Anni Huttunen) vasta 13- vuotiaina juoksivat hyvää kamppailua vanhempien sarjassa aikaan 54,78.
Kolmannen joukkueen edustajat (Catarine Billingham, Iisa Aramo, Lotta Lamminen, Moona Virtanen) juoksivat matkan 54,55.
4x800m juostiin Sissi Kaksosen, Elsa Pinolan, Iisa Aramon ja Neela Jakosen toimesta hienosti aikaan 12.10,33.
Sarjan aitaviestijoukkue (Sissi Kaksonen, Isla Sokoff, Laura Ylönen, Elsa Pinola) juoksi toisena kilpailupäivänä 4x80m aj aikaan 59,07.

P15- sarjassa edusti yksi joukkue (Eelis Aramo, Olavi Halonen, Taneli Hyvärinen, Aleksis Hurme) 4x100m viestissä. Matka taittui aikaan 53,52 ja riitti yhdeksänteen sijaan.

N19 joukkue (Noora Hietala, Saara Rantanen, Pihla Poikolainen, Riina Virtanen)) juoksi neljännelle sijalle ajalla 52,32.

Miesten sarjan 4x100m juostiin aikaan 47,86 Juho Kantoniemen, Kasperi Cederqvistin, Olli Verkaman ja Jani Rouvisen toimesta.
Miesten viestissä (DMR) HSUn joukkue (Jukka Jännetyinen, Petri Ylönen, Markku Jokinen, Ossi Arasalo) nappasi matkalta hopeaa vahvalla suorituksellaan ajalla 11.52,80.

Kiitos kaikille toimitsijoille, joiden työpanoksella isot kilpailut saatiin kunnialla järjestettyä! Seuraavaksi HSUn juniorit kilpailevat lauantaina 5.9. Seuracupin C-finaalissa.

Miesten DMR- matkan joukkue juoksi hopealle ajalla 11.52,80.
Laura Ylönen ja Elsa Pinola juoksuvaihdossa T15 aitaviestissä
Aleksis Hurme juoksemassa maaliin P15 4x100m ankkurina