Talkoostartti liikuttaa ja kerää rahaa hyvinkääläiselle seuratoiminnalle

2.3.2021

Talkoostartti Sveitsin maastoissa 11. syyskuuta - Tärkeintä ei ole menestyminen, vaan osallistuminen

Talkoostartti liikuttaa ja kerää rahaa hyvinkääläiselle seuratoiminnalle

Hyvinkään Palloseura, Hyvinkään Seudun Urheilijat ja Hyvinkään Juoksijat yhteistyössä Hyvinkään kaupungin liikuntapalveluiden ja Hotel Sveitsin kanssa järjestävät 11.9.2021 toistamiseen kävely- ja juoksutapahtuman Talkoostartin. Tänä vuonna tapahtuman 5 ja 10 kilometrin harrastematkat sekä 10 kilometrin ja puolimaratonin kilpamatkat järjestetään Sveitsin maastoissa.

Koronaepidemian runtelema seurakenttä yhdisti Hyvinkäällä viime vuonna voimansa järjestämällä Talkoostartti-tapahtuman kerätäkseen rahaa seuratoiminnan taloudelliseen alijäämään, sekä piristämään koronan repimää toimintaansa.

Tapahtuman tarkoituksena oli tarjota jokaiselle mahdollisuus liikuntaan itselleen sopivalla vauhdilla. Mukana oli toista sataa eri-ikäistä juoksijaa ja kävelijää, yksittäin ja ryhmissä. Osallistujia näytti yhdistävän iloinen mieli. Palautteen perusteella sekä osallistujat että järjestäjät olivat tyytyväisiä”, kertoo toisen viimevuotisen vastuujärjestäjän, Hyvinkään Seudun Urheilijoiden Erkki Tenkula.

Uusi paikka mahdollistaa upean koko perheen tapahtuman

Tapahtuma siirtyy täksi vuodeksi Hyvinkään keskustasta Sveitsin maastoihin kilpailukeskuksenaan tapahtuman uuden järjestäjäkumppanin Hotel Sveitsin piha-alue. Osallistujia palvelee myös Sveitsin uimala, mikä on osallistujien käytettävissä tapahtumapäivänä.

Yhteistyö Hotel Sveitsin kanssa on upea lisä tapahtumalle. Hotelli ja alueen muut yritykset, sekä tietenkin uimalan alue muodostavat Sveitsiin upean infran järjestää tämän kaltainen tapahtuma. Osallistujien lisäksi pystymme tarjoamaan työyhteisöille aivan uudenlaista palvelua esimerkiksi kokousjärjestelyiden ja tyky-päivien muodossa”, kertoo tapahtuman markkinoinnista ja myynnistä vastaava Hyvinkään Palloseuran toiminnanjohtaja Janne Bruun.

Talkoostartti on tapahtumana juuri sellainen, jossa Hotel Sveitsi ja Sveitsin Elämyskeskus ovat erittäin mielellään mukana. Liikunnan riemu, yhdessä tekeminen ja uusien kokemusten mahdollistaminen ovat juuri sitä mitä näinä haastavina aikoina kaikki kaipaamme” sanoo Hotel Sveitsin hotellinjohtaja Vesa Kokkonen.

Muutoksena edelliseen vuoteen järjestetään tapahtumassa 5 ja 10 kilometrin harrastematkojen lisäksi 10 kilometrin ja puolimaratonin kilpamatkat.

Viime vuoden viiden ja kymmenen kilometrin matkoille osallistui myös aktiivisempia juoksunharrastajia, joille haluemme tarjota nyt niin virallisen ajanoton, kuin myös puolimaratonin matkan. Kisareitti kulkee vaihtelevassa, mutta kauniissa Sveitsin maastossa. Paikoin isojakin nousuja tarjoava reitti tarjoaa varmasti hyvät puitteet kunnon kisalle!”, uutena järjestäjätahona mukaan liittyvän Hyvinkään Juoksijoiden Teemu Vartiainen avaa kilpailukonseptia.

Ajanoton kilpamatkoille mahdollistaa Hotel Sveitsi ja Hyvinkään liikuntapalvelut tarjoavat osallistujille maksuttoman sisäänpääsyn Sveitsin uimalaan tapahtumapäivänä.

Seurat ja työyhteisöt osallistumassa ja markkinoimassa – tuloilla tuetaan seuratoimintaa ja vähävaraisten harrastamista

Järjestäjäseurojen HyPS:n, HSU:n ja Hyvinkään Juoksijoiden lisäksi tapahtumaan osallistuu liuta hyvinkääläisseuroja markkinointikumppanina. Markkinointikumppaneita motivoimassa on 15 euron osallistujakohtainen markkinointipalkkio, jonka osallistuja voi itse kohdentaa haluamalleen seuralle. Tapahtuman tuottaessa yli 15% voiton, kohdennetaan ylijäämä hyvinkääläisten vähävaraisten liikuntaharrastusten tukemiseksi.

Tärkeänä osallistuja- ja markkinointikohderyhmänä ovat myös hyvinkääläiset työyhteisöt, joille järjestetään tapahtuman alla kilometrikisa, jossa eniten valmistautumisvaiheessa ja itse tapahtumassa työyhteisönsä kokoon suhteutettuna kerännyt työyhteisö palkitaan Uudenmaan Osuuspankin tarjoamalla yhteisöllisellä palkinnolla. OP Uusimaan palkitseman työyhteisökisan voittajan lisäksi Intersport Hyvinkää palkitsee seurakisan voittajan ja K-Citymarket Hyvinkää kilpasarjojen kovimmat menijät.

Tapahtuman ilmoittautuminen alkaa 2.3. ja työyhteisöjen kilometrikisan, sekä seurojen liikuntaminuuttikisan tulosten kirjaaminen alkaa 1.4.

Lisätietoja: www.voimatahtosydan.fi/talkoostartti