HSU:n joukkueelle kolme mitalia SAUL SM-viesteistä!

16.6.2021

HSU:n M40 sarjan viestiryhmä osallistui kaikkiin neljään viestimatkaan Jyväskylässä Harjun kentällä SM-viesteissä 12.6.2021. Tuloksena oli kaksi hopeaa, yksi pronssi ja yksi neljäs sija. Ryhmässä olivat Kimmo Haatanen (100m 10.59 v.1994), Ilkka Hirvelä, Juha Jääskeläinen, Jukka Jännetyinen, Petri Ylönen ja Markku Jokinen.

4x400m viestissä joukkue (Petri Ylönen, Jukka Jännetyinen, Juha Jääskeläinen, Markku Jokinen) juoksi hopealle aikaan 4:29.86.

"Joukkueessa oli paljon loukkaantumisvaivoja, esimerkiksi 4x400m viestissä varajäsentä joutui paikkaamaan alkuperäinen loukkaantunut juoksija. Tämä näkyi selvästi HSU:n 4x400m loppuajassa, mutta silti tuloksena oli kakkossija." Markku Jokinen kommentoi.

4x100m viesti taittui joukkueelta (Kimmo Haatanen, Ilkka Hirvelä, Jukka Jännetyinen, Juha Jääskeläinen) aikaan 52.29, mikä riitti kilpailuissa pronssimitaliin.
4x1500m (Petri Ylönen, Juha Jääskeläinen, Ilkka Hirvelä, Markku Jokinen) juostiin myös hopeasijalle aikaan 21:29:39.1600m viestijuoksusta irtosi joukkueelle neljäs sija.

"M40 sarjassa oli joka viestissä vähintään 5 joukkuetta ja tulostaso oli selvästi viime vuosia kovempi. Valitettavasti joukkue ei siis päässyt lähelle potentiaaliaan, mutta päivän lähtökohtia ajatellen lopputavoite tuli saavutettua. Pahemmilta loukkaantumisilta vältyttiin, kaikki viestit saatiin vietyä maaliin, kaikki jäsenet saivat muistoksi mitalin ja HSU viestiperinne tulevaisuudessakin jatkuu varmuudella." Markku tiivistää.

HSU onnittelee joukkuetta erinomaisesta kilpailusuorituksesta!

Kilpailujen koko reilu 7 tuntia on nähtävissä vielä Youtubetessa: