Emilia Rouvinen ennätykseen ruotsiottelussa ja muut huikean syyskilpailuviikon kohokohdat

6.9.2021

Emilia Rouvinen ennätykseen ruotsiottelussa

Emilia Rouvinen osallistui viikonloppuna Tukholmassa nuorten ruotsiotteluun keihäänheitossa. Emilia sinetöi ennätyksellään 49.12 kaksoisvoiton Suomelle nuorten ruotsiottelun keihäänheitossa.

- Tulos ei tullut aivan yllätyksenä, vaan tiesin olevani hyvässä heittokunnossa ja harkkaheittoja heittäessä jo tuntui, että tänään lentää hyvin. Sieltä se tulos sitten tuli, joka tuntui tosi hyvältä, Emilia kertasi kilpailun jälkeen.

Emilian aiempi ennätys 48.70 oli heitetty Hyvinkäällä nuorten SM-kilpailuissa, jolla irtosi tuolloin Suomen mestaruus ja lopulta paikka ruotsiotteluun.

- Oli todella mukavaa päästä ruotsiotteluun kisaamaan. Meillä kaikilla oli fiilikset kohdillaan, hyvällä tsempillä oltiin mukana ja kannustettiin toisia.

- Huippukausi, ja vielä huipentui ruotsiotteluun niin en olisi kyllä parempaa voinut kuvitella.

HSU onnittelee Emiliaa uudesta ennätyksestä ja erinomaisesti sujuneesta kaudesta!

HSU Seuracupin C-sarjan finaalissa Porissa

HSU osallistui lauantaina Seuracupin C-finaaliin, joka kilpailtiin tänä vuonna Porissa. HSU lähti finaaliin hieman vajaalla joukkueella muun muassa syysflunssan aiheuttaman vajauksen takia, mutta siitä sisuuntuneena pieni ja pippurinen joukkue kilpaili hienosti viileässä ja välillä yllättävässäkin säässä.

HSU:lta lajivoittoihin ylsi Senni Koski ja Olavi Halonen. Senni oli mukana T11 sarjan 1000 metrillä, jossa kärjen kova alkuvauhti ei Senniä säikäyttänyt vaan omalla rauhallisella alulla ja kovalla loppuvedolla, Senni karisti muut kannoiltaan jo ennen viimeistä kierrosta. Olavi Halonen oli puolestaan P15 seipään ennakkosuosikki ja lunasti odotukset uudella hienolla ennätyksellään 410. Olavin verryttelyn aikana nähtiin syksyn sään arvaamattomuutta, kun kentän yli pyyhälsi yllättäen raekuuro, joka jätti radan hetkeksi jopa hieman valkoiseksi.

Lajivoittajien lisäksi 11 muuta HSU:n urheilijaa teki ennätyksen Seuracupissa. HSU kiittää kaikkia osallistujia hienoista suorituksista joukkueen eteen. Toivotaan ensi vuodelle parempaa tuuria, jotta päästään täydellä joukkueella haastamaan muita seuroja.

Kilpailun tulokset löydät kokonaisuudessaan täältä.

Aluemestaruusviestit kilpailtiin 1.–2.9. Eläntarhan kentällä

Syyskuun alussa kilpailtiin aluemestaruusviestit Helsingissä eläintarhan kentällä. Eltsussa HSU:lta oli mukana lopulta seitsemän joukkuetta.

Keskiviikkona 1.9. oli ohjelmassa 4x100m viestit. Miesten joukkue vastasi päivän hienosta venymisestä juosten aluemestaruuspronssille joukkueella Taneli Hyvärinen, Kasperi Cederqvist, Juho Kantoniemi ja Jermu Tarkiainen ajalla 48,46. N19 joukkue sijoittui viidensiksi joukkueella Noora Hietala, Saara Rantanen, Pihla Poikolainen ja Riina Virtanen ajalla 51,76. N17 joukkue oli hyvässä vauhdissa vielä viimeiseen vaihtoon asti, jossa valitettavasti kapulan matka tyssäsi ja kisa jäi kesken. Joukkueessa oli mukana ennätyskuntoiset Isla Sokoff, Sissi Kaksonen, Neela Jakonen ja Emilia Rouvinen. T15 sarjassa HSU:lta oli kaksi joukkuetta. 55,27 loppuajalla 16. sijoittuneessa joukkueessa juoksi Anni Huttunen, Elsa Pinola, Catarine Billingham ja Angelina Billingham. 58,84 juosseet Janina Vuorenmaa, Iisa Aramo, Kia Niklander ja Ester Solismaa olivat lopputuloksissa sijalla 22.

Torstaina 2.9. oli vuorossa pidemmät pikaviestit. Kilpailuun ilmoittautunut miesten joukkue joutui valitettavasti vetäytymään kisasta, joten jäljelle jäi kaksi vahvaa naisten joukkuetta. Naisten 4x400m viestissä nähtiin uusi seuraennätys, kun Noora Hietala, Pihla Poikolainen, Emmi Järvi ja Kaarina Lehtonen pysäyttivät kellot aikaan 4.33,71 sijoittuen viidensiksi. N17 sarjan 4x300 metrin viestissä Isla Sokoff, Sissi Kaksonen, Neela Jakonen ja Elsa Pinola juoksivat 3.04,91. Kilpailun tasaisuudesta kertoo se, että neljännen ja kymmenennen ajat mahtuivat viiden sekunnin sisään ja lopulta HSU taipui tässä tasaisessa mittelössä yhdeksänsiksi. Hieno suoritus molemmilta joukkueilta!

Emilia Rouvinen ja Salla Koskimäki kaksoivoittoon nuorten ruotsiottelussa.
HSU:n joukkue hyvillä mielin ennen Seuracupin finaalia.
Poikien puoli valmistautuu Seuracupin sukkulaviestiin.
Tyttöjen puoli valmistautuu Seuracupin sukkulaviestiin.
HSU:n Naisten 4x400m seuraennätyksen juossut joukkue.
HSU:n N17 4x300m joukkue.
HSU:n miesten 4x100m pronssijoukkue.
HSU:n N19 sarjan 4x100m viestijoukkue.