Kaupunginmestaruudet ratkottiin 13.9. koleassa säässä Hyvinkään urheilukentällä

14.9.2021

Maanantaina 13.9.2021 järjestettiin Hyvinkään urheilukentällä Kaupunginmestaruuskilpailut. Kyseessä oli kaikille avoimet epäviralliset hyvän mielen yleisurheilukilpailut, jossa tänä vuonna syykuisena ja koleana iltana kilpaili 9 osallistujaa. Lajiksi valikoitui 4-ottelu, joka koostui 200 metrin juoksusta, pituushypystä, keihäänheitosta ja illan päättävästä 1000 metrin juoksusta.

Miehistä mukana oli tänä vuonna Tarmo Voigemast ja Tomas Löfgren M40-sarjassa, Jari Vuorenmaa ja Toomas Eelsoo M50-sarjassa, sekä Toni Koski ja Ari Toivonen miesten yleisessä sarjassa. Miehistä eniten pisteitä keräsi ja kaupungin mestaruuden nappasi Tarmo (1053 pistettä, M40 sarjan paras), jonka perässä toiseksi ylsi Toni (980 pistettä, Miesten yleisen sarjan paras). Kärkikaksikon perässä Jari keräsi 816 pistettä (M50 paras) ja Ari 587 pistettä. Toomas panosti tänä vuonna vain juoksulajeihin hienoilla tuloksilla (200m 32,5 ja 1000m 3:59). Tomas lähti entisenä ottelijana ennakkoluulottomasti matkaan, mutta valitettavasti 200 metrillä kaarrejuoksussa tullut takareisivamma pakotti jättämään ottelun kesken.

Naisten sarjoissa mukana oli Hanna Tarkiainen ja Mia Kemppainen N40 sarjassa, sekä Teija Siilin naisten yleisessä sarjassa. Kaupungin mestaruuden tänä vuonna vei Hanna 944 pisteellä ja Mia tuli toiseksi 677 pisteellä. Teija tuli yhteistuloksissa kolmanneksi, mutta ylsi kuitenkin yleisen sarjan voittoon pistein 411.

Kolea sää ei aikuisurheilijoita tänäkään vuonna lannistanut, vaan kisat vietiin läpi mahtavassa yhteishengessä ja naurultakaan ei säästytty. Kiitos kilpailijoille, toimitsijoille ja kannustusjoukoille hienosta kauden päätöskilpailusta. Ensi vuonna uudestaan!

Kisailijat, toimitsijat ja kannustusjoukot ennen keihäänheittoa. Kameran takana operoi seuran puheenjohtaja Johannes Tarkiainen.
Ottelun läpi selvinneet urheilijat asettautuivat urakan päätteeksi vielä yhteiskuvaan.