HSU Lohjalla käydyn Seuracup osakilpailun viides

22.6.2022

Pohjola Seuracupin kauden 2022 ensimmäinen osakilpailu käytiin 21.6. Lohjalla.

Uudenmaan piirin seuroista Riihimäen Kisko karkasi kärkipaikalle, mutta HSU oli mukana tasaisessa kamppailussa seuraavista sijoista. Lopulta HSU keräsi hyvän pistepotin 10111, jolla sijoitus oli viides. Seurat sijoilla 3–5 ovat 1. Seuracup osakilpailun jälkeen tuhannen pisteen sisällä, joten panokset 2. osakilpailuun nousevat, kun osakilpailuiden pisteet lasketaan yhteen ja joukkueiden paremmuus ratkaistaan.

HSU oli mukana kisaamassa 28 urheilijan voimin. Lajivoittoihin ylsivät illan aikana Taneli Hyvärinen M17 200 metrillä, Olavi Halonen M17 kuulantyönnössä, Tobias Löfgren P11 kiekonheitossa, Sissi Kaksonen T15 100 metrillä, sekä Velma Peiponen T13 keihäänheitossa. Viiden lajivoiton lisäksi illan aikana nähtiin ennätyksiä tai kauden parhaita tuloksia yhteensä 21 kappaletta, mutta myöskin pientä epäonnea viestivaihdoissa ja muutama valitettava urheiluvammakin mahtui joukkoon. Kokonaisuudessaan HSU:n joukkue urheili ja kannusti toisiaan hienosti koko pitkän illan ajan. Kaikki kisan tulokset voit katsoa täältä.

Seuracupin toinen osakilpailu käydään Hyvinkään Urheilupuistossa tiistaina 9.8., jonka jälkeen selviää mitkä joukkueet pääsevät 3.9. käytäviin finaaleihin.

Mikä seuracup? Seuracupissa kilpaillaan muita oman piirin seuroja vastaan kahdessa osakilpailussa, jolloin seurat keräävät pisteitä tehtyjen tulosten perusteella. Piirikisojen jälkeen seurojen keräämät pisteet lasketaan yhteen ja niiden perusteella seurojen on mahdollista päästä valtakunnallisiin finaaleihin, jotka kaikki käydään 3.9.2022. Superfinaaliin pääsevät kaikkien piirikisojen perusteella 8 parasta seuraa, ja muiden finaalien osallistujaseurat määräytyvät myöskin pisteiden mukaan, mutta jakautuvat kuntien asukasluvun perusteella A, B tai C sarjaan. Lisää seuracup-järjestelmästä voit lukea täältä. HSU kuuluu luokittelussa C-sarjaan.

Vieno Hakakari paransi seipään ennätystään lukemiin 190
Sissi Kaksonen juoksi lajivoittoon T15 100 metrillä