HSU kotikentällä käydyn Seuracup osakilpailun kolmas

10.8.2022

Pohjola Seuracupin kauden 2022 toinen osakilpailu käytiin 9.8. Hyvinkäällä.

Kotikentällä loppukesän lämpimässä ja aurinkoisessa illassa HSU:n urheilijat osoittivat oivaa kisavirettä, sillä yhteensä 41 yksilösuorituksesta peräti 35 oli ennätyksiä tai kauden parhaita tuloksia. Lisäksi mainiot joukkuesuoritukset pitkistä sekaviesteistä kruunasivat illan ja kokonaispisteet kasvoivat 11735 pisteeseen, jolla HSU sijoittui piirikisan kolmanneksi!

Lajivoittoihin kisassa ylsivät Olavi Halonen M17 pituudessa, Henri Kovanen P15 1000 m kävelyssä, Tobias Löfgren P11 60 m aidoissa, Miisa Virtanen T11 60 m aidoissa ja Miia Rehn T11 1000 m kävelyssä. Kärkipaikka tuli HSU:lle myös 13-vuotiaiden 4x600 m sekaviestissä joukkueella Vilho Laaksonen, Janina Vuorenmaa, Toivo Halonen, sekä Senni Koski. Kilpailun kaikki tulokset löytyvät täältä.

HSU keräsi kahdesta osakilpailusta yhteispistemäärän 21846, jolla 10.8. olevan tilanteen mukaan oltaisiin pääsemässä 3.9. Vantaalla käytäviin C-sarjan finaaleihin. Hieno suoritus koko HSU:n joukkueelta!

Mikä seuracup? Seuracupissa kilpaillaan muita oman piirin seuroja vastaan kahdessa osakilpailussa, jolloin seurat keräävät pisteitä tehtyjen tulosten perusteella. Piirikisojen jälkeen seurojen keräämät pisteet lasketaan yhteen ja niiden perusteella seurojen on mahdollista päästä valtakunnallisiin finaaleihin, jotka kaikki käydään 3.9.2022. Superfinaaliin pääsevät kaikkien piirikisojen perusteella 8 parasta seuraa, ja muiden finaalien osallistujaseurat määräytyvät myöskin pisteiden mukaan, mutta jakautuvat kuntien asukasluvun perusteella A, B tai C sarjaan. Lisää seuracup-järjestelmästä voit lukea täältä. HSU kuuluu luokittelussa C-sarjaan.

HSU pääsi tuulettamaan kolmatta sijaa kotikentällä