HSU:n uusi urheilukoordinaattori on aloittanut 27.2.

28.2.2023

Hyvinkään Seudun Urheilijoiden uudeksi urheilukoordinaattoriksi on valittu Sofia Toivonen. Sofia on toiminut pitkään yleisurheilun parissa sekä itse kilpaillen että ohjaten ja valmentaen. HSU:ssa Sofian työtehtäviin kuuluu hallinnollisia koordinaattorin tehtäviä ja valmennusta.

”Haaveenani on aina ollut päätoiminen työ liikunnan parissa ja nyt tämä haaveeni on toteutumassa HSU:n koordinointi- ja valmennustehtävissä. Olen itse kilpaillut yleisurheilun parissa aivan pienestä lapsesta aina 22-vuotiaaksi saakka. Nuorempana lajini voisi sanoa olleen 7-ottelu, vaikka kokonaisissa otteluissa en koskaan kilpaillutkaan. Viimeisimpinä kilpavuosinani keskityin vain pikamatkoihin ja pituuteen. Nyt olen ollut muutamia vuosia kokonaan poissa yleisurheilukuvioista, mutta on mahtavaa palata takaisin kentille koordinointi- ja valmennustehtävien muodossa.

Olen toiminut noin viisi vuotta valmennus- ja ohjaustehtävissä kotikaupungissani Raumalla. Valmennusryhmiä minulla oli tuolloin useampia, ikähaarukaltaan 2-vuotiaista aina 18-vuotiaisiin saakka. Olin myös aktiivisesti mukana Rauman Urheilijoiden kaikessa seuratoiminnassa ja kilpailin ohessa myös itse. Lisäksi olen toiminut Tampereen Urheilijat -38:n urheilijana sekä valmentajana 10–13-vuotiaiden ryhmässä noin 1,5 vuotta.

Koulutukseltani olen varhaiskasvatuksen opettaja. Olen valmistunut Tampereen yliopistolta varhaiskasvatuksen kandidaatiksi 2021. Valinnaisina opintoinani luin liikuntaa, sillä tiesin jo opiskeluaikoinani haluavani tulevaisuudessa tehdä töitä liikunnan parissa. Päiväkodeissa ehdin valmistumiseni jälkeen työskennellä noin vuoden.

Odotan hyvin suurella innolla ja jännityksellä tulevaa. Mahtavaa päästä osaksi HSU:n urheiluporukkaa!”

HSU:n uusi urheilukoordinaattori Sofia Toivonen