ROSSO tukee HSUn nuorisourheilua!

8.10.2014

Rosso tukee lasten- ja nuorten hyvinvointia ja yleisurheiluharrastusta suomalaisten yleisurheiluseurojen välityksellä. Seurojen kautta kohdistetaan tuki suoraan ruohonjuuritasolle ja näin yhä useammalla lapsella on mahdollisuus liikkua urheiluseuran ohjauksessa. Tukea on jaossa yhteensä 6000 euroa ja tukea jaetaan kymmenelle seuralle.

Hyvinkään Seudun Urheilijat kuuluu vuonna 2014 niiden seurojen joukkoon, joita ROSSO tukee lasten -ja nuorten toiminnassa. Seuran nuorisotoiminta on kahdessa vuodessa lähes kolminkertaistunut. Toiminnan vilkastuminen on lisännyt ryhmien lukumäärää ja kokoa. Ryhmiä on aina 4-vuotiaasta aikuisten/veteraanien harrasteryhmiin.

Lasten ja nuorten liikunta on jakautunut useisiin eri ikä- ja tasoryhmiin. Liikuntaleikkikoulut liikkuvat ryhmissä 4-5v ja 6-7v. Yleisurheilukoulut on jaettu useisiin ryhmiin: 8-9v-ryhmä, 10-11v tsemppiryhmä, 12-13 juniorivalmennusryhmä sekä harjoitusryhmä 10-13v. Näiden lisäksi HSU pitää koulujen loma-ajoilla erilaisia leirejä, joissa lapset ovat myös liikunnallisessa ohjauksessa. Lasten ja nuorten lukumäärät eri ryhmissä ovat: liikuntaleikkikoulut 4-8v n100 lasta, urheilukoulut 9-13v n70 junnua , eri leirit n120 .

HSU liikuttaa siis satoja lapsia ja haluaa tarjota heille jatkossakin laadukasta yleisurheilutoimintaa. ROSSO tukee kehittyvän seuran toimintaa 500 eurolla.

Seuran puolesta tukea oli vastaanottamassa Juho Kantoniemi (junioriurheilija), Maria Kytölä (urheilija), Yvonn Lindholm (nuorisopäällikkö), Markku Kytölä (vpj). Hyvinkään ROSSOn edustajana toimi Arto Nikumatti.

Luovutustilaisuudessa paikalla Juho Kantoniemi, Markku Kytölä, Yvonn Lindholm, Arto Nikumatti ja Maria Kytölä