SUL palkitsi vuoden 2014 parhaat yleisurheilutoimijat Yleisurheilugaalassa!

23.11.2014 klo 19:42

HSU palkittiin kahdesti: Nuorisotoimintakilpailun paras I-luokassa ja 2. tunnustus Vuoden 2014 If Yleisurheilukouluseurana!

Suomen Urheiluliitto (SUL) palkitsi 22.11. Tallink Baltic Queen:llä järjestetyssä Yleisurheilugaalassa vuoden 2014 parhaat yleisurheilutoimijat. Urheilutoimittaja Ville Klingan juontamassa ja Marko Vainion Divet shown tähdittämässä tilaisuudessa palkittiin vuoden yleisurheilijana ennakko-odotetusti keihäänheittäjä Antti Ruuskanen.

Tilaisuudessa jaettiin lukuisten palkintojen lisäksi valtakunnallisen Nuorisotoimintakilpailun  (4-13v) palkinnot, jossa Hyvinkään Seudun Urheilijat palkittiin seuraluokittelun perusteella parhaana I-luokan seurana. (uutisoitu: Nuorisotoimintakilpailussa palkittiin 22 seuraa).

Suomen Urheiluliitto ja If Vahinkovakuutusyhtiö palkitsivat myös Urheilugaalassa vuoden 2014 kolme parasta If Yleisurheilukouluseuraa. Palkintoja oli jakamassa If Yleisurheilukoulun kummiurheilijana toimiva keihäänheittäjä Tero Pitkämäki. Suurimmalla 3000 euron shekillä palkittiin Lahden Ahkera. Hyvinkään Seudun Urheilijat palkittiin 2000 euron arvoisella hopeashekillä. Kolmannen palkinnon sai Kaustisen Pohja-Veikkojen If yleisurheilukoulu. HSUn puolesta palkintoa oli laivalla vastaanottamassa Elina Toivola, Svea Kytölä ja Maria Kytölä.

Palkintokriteereissä seurojen If Yleisurheilukouluja arvioitiin muun muassa käytössä olevan If Yleisurheilukouluilmeen hyödyntämisessä seuran materiaaleissa ja nettisivuilla sekä toiminnassa mukana olevien lasten määrän mukaan. Valinnassa kiinnitettiin huomiota myös seurojen vastuullisuuteen lasten yleisurheilulisenssien hoitamisessa sekä yleisurheilukouluryhmien toiminnan laadukkuuteen sekä koulutettujen ohjaajien määrään.

"HSU liittyi If Yleisurheilukouluun ja otti If Yleisurheilukoulu-konseptin käyttöönsä vuoden 2014 alusta. Viime vuosien kovan työn tuloksena, yleisurheilutoiminta seurassamme on mukavasti myötätuulessa. Koulutamme säännöllisesti uusia nuoria ohjaajiksi. Se on satsaus, mutta ensiarvoisen tärkeää yleisurheilutoiminnan pyörittämiselle myös jatkossakin. Laadukkaan ja monipuolisen yleisurheilutoiminnan avulla tutustutamme lapsia sekä nuoria monien lajien ja mahdollisuuksien yleisurheiluun, tuemme samalla liikunnallista elämäntapaa ja hyvinvointia sekä kasvatamme heidän sosiaalisia taitoja. Annamme jokaiselle mahdollisuuden harrastaa yleisurheilua iloisessa ja innostavassa ilmapiirissä, josta lapselle ja nuorelle jäisi mukava sekä miellyttävä elämänmittainen kokemus. Ne ovat asioita, joita seurana haluamme olla mahdollistamassa ja turvaamassa jokaiselle lajista kiinnostuneelle lapselle ja nuorelle", tiivisti yhteen kaikkien HSU:n lasten ja nuorten kanssa toimivien puolesta Elina Toivola.

Meillä on vahva luottamus sekä positiivinen asenne yleisurheilua kohtaan. Me teemme tätä työtä rakkaudesta yleisurheiluun!

Kiitos kaikille siitä hienosta työstä, jota olette tehneet seuran eri harjoitusryhmissä!

HSU: Hyvässä Seurassa Urheilua

Linkki Yleisurheilugaala:

Kuvassa: Elina Toivola, Maria Kytölä, Svea Kytölä
Yleisurheilugaalan avaus.
If Yleisurheilukoulu
Hyvinkää isolla!
Elina Toivola, noutamassa palkintoa.