HSU avasi kouluyhteistyön Hyvinkäällä!

22.1.2015

HSU aloitti eilen kouluyhteistyön järjestämällä ensimmäisen yleisurheiluun liittyvän koulutustilaisuuden liikunnan- ja luokanopettajille Wanha Areenalla. Koulutuksen tarkoitus on  parantaa opettajien yleisurheilun lajitietämystä ja samalla lisätä Wanhan Areenan tilojen monipuolista käyttöä koululiikunnnassa. Lisäksi tavoitteena on saadaa mahdollisimman moni 5-6 luokkalainen osallistumaan HESE-kisaan.

Hese-kisa on 5-6 luokkalaisille järjestettävä yleisurheilun joukkuekisa, jossa kisataan 12 henkisin joukkuein koulun, paikkakunnan, piirien ja valtakunnan mestaruuksista. Uudenmaan piirin finaali järjestetään Hyvinkäällä 12.5.

Ensimmäisen tunnin ohjelmassa oli keihäänheiton perusteet, ja opettajien keihäät lentelivät oikein hienosti. Keihäs onkin yksi teknisimmistä lajeista mikä on koululaisten Hese-kisoissa. Seuraavalla kerralla 11.2. jatketaan juoksu- ja pituushypyn tekniikalla.

Hese-kisat-huipentuman lisäksi kouluyhteistyön tavoitteena on myös Uudenmaan piirin yleisurheilun puolesta tarjoilla lasten yleisurheiluohjaajakurssi ilmaiseksi opettajille. Kurssi pidetään syksyllä 2015.

Opettajien koulutustilaisuuksien lisäksi HSU tarjoaa apua liikuntatuntien vetämiseen kevään ja tulevan syksyn aikana. HSU kouluyhteistyöstä vastaa nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm ja häntä tietysti tukee koko seuran valmennuskaarti.

"Olisi tietenkin hienoa jos joku nuori koululiikunnan kautta pystyisi oman lajin yleisurheilusta löytämään ja kynnys osallistua seuran harjoitusryhmään laskisi", miettii nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm. "Vaikka joukkueurheilussa on vetovoimaa, kaikki eivät ole joukkuepelaajia, ja lisäksi yleisurheilu on erinomainen laji tukemaan toista harrastusta sekä nuoren fyysistä kehittymistä."

Keihäs hallussa. Innokkaat opettajat pääsivät itse oppimaan uutta.