HSU:n junnuilla upea 17 mitalin päivä Lohjan pm/am-maastoissa

2.5.2015 klo 16:25

Hyvinkään Seudun Urheilijoiden vahva edustus kaikissa sarjoissa takasi mahtavan mitalisaaliin Helsyn, Nåid ja Uudy yhteisissä pm- ja am- maastojuoksuissa. HSU oli kisaamassa Lohjan Harjun urheilukeskuksen maastoissa pidetyissä pm-kisoissa Uudenmaan piirin suurimmalla ennätysmäisellä 53 urheilijan joukkueella. HSU:n junnut kahmivat 4 mitalia henkilökohtaisessa kisassa, 13 mitalia joukkuekisassa sekä tukun muita hyviä sijoituksia. Juoksijat saivat nauttia pilvipoutaisesta tosin koleasta, myöhemmin sateiseksi muuttuneista keleistä.

Kisat alkoivat HSU:laisten kannalta upeasti. Kisojen nuorimpien sarjassa eli 9-vuotiaissa tytöissä Marianne Salmi juoksi ylivoimaiseen voittoon. Joukkuekisassa Marianne yhdessä Ilona Pursiaisen ja Ruth Toivolan kanssa saavuttivat upeasti hopeaa.  Saman ikäluokan pojissa Eeli Rovasalolla oli kotiintuomisina kultaa yksilökisassa ja hopeaa joukkuekisassa. Joukkueen muut tärkeät juoksijat olivat Olavi Halonen,jonka henkilökohtainen sijoitus oli viides ja Martin Siima.

10-vuotiailla tytöillä olikin sitten mitalisadetta tiedossa. Henkilökohtaisella matkalla Aino Laitinen oli upeasti pronssilla ja  Sinja Liuha neljäs. HSU:n joukkueet nappasivat hienosti peräti kaksi joukkuemitalia. Hopeaa nappasi joukkue Aino Laitinen, Sinja Liuha ja Isla Sokoff.  Pronssijoukkueessa juoksivat Moona Virtanen, Inka Poikolainen ja Laura Ylönen.

T-11 sarjassa riitti juoksijoita, peräti 26 juoksijaa lähti kisaan mukaan. Henkilökohtaisessa kisassa hieno juoksu siivitti Netta Jakosen sijalle 7.  P11 - sarjan pojissa Micke Liuha saavutti hienosti henkilökohtaisessa kisassa hopeaa ja johdatti joukkueensa myös hopealle. Joukkueen muut juoksijat olivat Luka Tukiainen ja Topias Talvitie.

Vuotta vanhempien eli 12-vuotiaiden sarjassa Emma Rovasalo saavutti upeasti henkilökohtaisessa kisassa sijan 6.  Sensijaan tasaisen varmat juoksut kaikilta oikeuttivat joukkuekisassa kahteen mitaliin. Joukkueet Emma Rovasalo, Laila Lehtinen ja Annika Parviainen nappasivat hienosti hopeaa sekä Noora Hietala, Katri Ollikainen ja Laura Pursiainen pronssia. Samanikäisten poikien puolella Juho Kantoniemi, sijoittui  henkilökohtaisessa kisassa sijalle neljä sekä joukkuekisassa yhdessä Elias Pasasen ja Justus Talvitien kanssa saivat hienosti palkkioksi kultaa.

13- vuotiaisiin poikiin lähti rohkeasti mukaan Jan Lammenaho ja Elmo Niemi, kolmannen juoksijan puuttuessa jäi joukkuemitali saavuttamatta. Tyttöjen puolella kisojen ensikertalaiset Mette Martikainen, jonka henkilökohtaisen sijoitus oli upea 6. ja Emmi Pasasen 7.  nappasivat seurakaverinsa Tia Palmusen kanssa hienosti joukkuehopeaa.

14-vuotiaiden sarjan tytöissä joukkue Nelli Talvitie, Elina Sokka ja Milla Rasinkangas saavuttivat hopeaa. Samanikäisten poikien vastaavalla matkalla Santeri Tuomi juoksi hienosti neljänneksi henkilökohtaisessa kisassa.  Joukkuekisassa Santeri sekä Jermu Tarkiainen ja  Sami Lintinen pokkasivat kotiintuomisina hopeaa.

T-15 sarjan kolmelle kilometrille HSU sai myös joukkueen. Saara Saalo, Iida Tolonen ja Linnea Parviainen saavuttivat joukkuepronssia. Samanikäisten poikien puolella Niilo Kantoniemi, Aapo Nieminen ja Ilmari Niiranen juoksivat hienosti joukkuehopeaa.

Samaan aikaan 17-vuotiaat ja sitä vanhemmat kilpailivat aluemestaruuksista. M-17 sarjassa HSU:n edustaja Matias Jukka juoksi hienosti kuudenneksi. Miesten 6km matkalla Jukka Repo sijoittui 23.

”Loistavaa venymistä kaikilta ja upea suoritus jälleen koko joukkueelta”, tuumasivat vastuuvalmentajat Henna Koskelainen ja Elina Toivola kisojen jälkeen.  Seuraavat piiritason kisat 9-15 vuotiailla on 24.5 käytävät junnuottelut Riihimäellä.

Kaikki tulokset:

Lohja, Uudenmaan 9- 15- vuotiaiden pm-maastot

Lohja aluemestaruusmaastot:

HSU:laiset lähdössä päivän mitalijahtiin: Tästä se alkaa!
Päivän ensimmäinen voittaja: T-9 sarjan Marianne
Marianne, Ruth ja Ilona joukkuehopeaa!
Iloinen hopeajoukkue:Eeli, Olavi ja Martin
Kahden joukkuemitalin juhlaa;hopeajoukkue: Sinja,Aino,Isla sekä pronssijoukkue Laura, Moona ja Inka!
Joukkuehopeaa: Tia, Emmi ja Mette
Sateisesta säästä huolimatta Elina ja Milla yhtä hymyä: Joukkuehopeaa!
Saara, Linnea ja Iida hienosti joukkuepronssia!
Niilolle, Aapolle ja Ilmarille 3km urakan jälkeen hopeaa.