HSU:lle seurahistorian ensimmäinen SM-viestimitali viikonloppuna!

4.7.2015

Viikonloppuna 4.-5.7. Seinäjoella seurat taistelivat SM-viestien mitaleista. Lauantai alkoi 15-vuotiaiden tyttöjen ja poikien 80m:n aitaviesteillä. Tyttöjen joukkueessa HSU:ta edustivat Anni Lähdemäki, Siiri Saalo, Emma Simberg ja Nelli Talvitie. Aika 54,30 toi 17. sijan. Vasta 13-vuotias Anni sai ensimmäisen SM-kokemuksensa ja onnistui juoksemaan oman parhaansa isoissa kisoissa!

Poikien aitaviestissä tavoitteena oli finaalipaikka, eli alkuerissä sijoitus 8 parhaan joukkoon. "Pistesija, eli sijoitus 6 parhaan joukossa voisi olla mahdollinen", tuumasi poikien vastuuvalmentaja Markku Kytölä ennen kisoja, mutta Ilmari Niiranen, Jermu Tarkiainen, Niilo Kantoniemi ja Marcus Kytölä yllättivät kaikkia ja olivat ajalla 48,69 alkuerien 4. nopeimmat, mikä oikeutti paikkaan A-finaalissa.

Iltapäivän finaali oli niin jännittävä ettei HSU:n katsomossa tiedetty miten päin olla, eikä kukaan ollut uskoa korviaan kun lopputulokset kuulutettiin ja pojat olivat kolmansia kovalla ajalla 48,02! Finaalijoukkueesseen tehtiin myös juoksijavaihdos kolmannelle osuudelle, Aapo Nieminen pinkaisi kolmannen osuuden, ns. "tuoreilla jaloilla". Pojat paransivat alkuerien uutta seuraennätystä vielä finaalijuoksussa huimasti!

"Poikien pronssimitali on HSU:n historian ensimmäinen SM-viestimitali", muistelee seura-aktiivi ja valmennustoiminnassa vieläkin mukana oleva Jorma Peltonen.

Lauantai aamupäivällä aitaviestien alkuerien jälkeen juostiin pikaviestien alkuerät. Taas jännitettiin HSU:n katsomossa saadaanko kapula maaliin, mutta urheilijat esittivät samanlaista vaihtovarmuutta kuin alkukesän viestikisoissakin.

N19-sarjassa 4x100m:llä HSU:n joukkueessa juoksi Emilia Palmu, Tanja Sorvari, Maria Kytölä ja Hanna-Mari Saalo. Tytöt tekivät kauden parhaansa ja juoksi 12:nneksi ajalla 51,96. Myös T15 juoksivat 4x100m joukkueella Iida Tolonen, Nelli Talvitie, Siiri Saalo, Emma Simberg. Erä oli kova ja tasainen ja lopussa Emma nosti joukkueen loppusuoralla erän toiseksi ajalla 52,31. Jatkopaikkaa saatiin jännittää aivan viimeiseen erään asti ja yli 60 joukkueen seurassa se jäi lopulta ainoastaan 7 sadasosan päähän.

Sunnuntai toi HSU:lle peräti kaksi seuraennätystä ja vielä enemmän henkilökohtaisia ennätyksiä.

Päivä alkoi N19-sarjan 4x100m:n aitaviestillä. Tanja Sorvari, Hanna-Mari Saalo, Ida Forsstén ja Maria Kytölä juoksivat kirkkaasti kauden tilastoaikansa alle uuteen seuraennätykseen 1.06,03 sijoittuen 9:nneksi.

Iltapäivällä juostiin poikien ja tyttöjen pitkät viestit, 4x800m. T15-sarjan joukkueessa juoksivat Nelli Talvitie, Saara Saalo, Siiri Saalo ja Emma Simberg. Joukkue onnistui kokonaisuudessaan hyvin ja Siiri ja Emma juoksivat noin 10 sekuntia kovempaa kuin koskaan aikaisemmin! Loppuaika 10.25,96 on uusi seuraennätys ja oikeutti 12. sijaan! P15 pika-aiturit: Aapo, Ilmari, Marcus ja Jermu, juoksivat myös rohkeasti 4x800m, sijoitus 19. ajalla 10.06.20.

Viikonloppu oli hieno osoitus HSU:n nuorten urheilijoiden noususta kamppailemaan suurseurojen kanssa! Ensi vuonna lähdemme vieläkin suuremmalla joukolla SM-viesteihin Helsinkiin.

Suurkiitos viestijoukkueen huoltajille Aulille ja Hannalle!

Kaikki tulokset: Tilastopaja  Live-tulospalvelu (myös osuusajat)

P15 aitajoukkue lähdössä taisteluun:)
T15 tytöt lähdössä taisteluun:)
HSU hienosti esillä SM-kisoissa!:)
T15 joukkue: Nelli, Siiri, Iida ja Emma
N19 joukkue 4x100m: Hanni, Tanja, Maria ja Emppa
Hymy herkässä: Tanja, Emppa ja Maria
P15 aitajoukkue juoksi suoraan finaaliin!
Pojat ja Vonne pääsivät isolle taululle:)
Hetki ennen lähtöä...jännitystä ilmassa..finaali alkamassa
Hienon taistelun tulos!
Pronssimitalistien poseeraus:)