HSU taisteli Vattenfall-osakilpailun voittoon ja syksyn finaaliin!

4.8.2015

Eilen 4.8. Hyvinkään urheilukentällä HSU:n joukkue taisteli upeaan voittoon Vattenfall Seuracupin Uudenmaan piirin toisessa osakilpailussa. Taistelu on oikea sana kun muutama urheilija koki epäonnea, ja kisojen alussa paha kaatuminen aidoissa sai koko joukkueen vetämään henkeä. Toisaalta moni onnistui venymään omaan parhaaseen, ja yhdessä HSU upealla joukkuehengellä saavutti kilpailujen tavoitteen. Viime vuonna HSU oli yhteispisteissä sijalla 19 kun 15 parasta pääsee finaaliin. Tällä hetkellä HSU on 8. sijalla, ja vaikka muutama seura menisi vielä ohi valmennustiimi luottaa vahvasti finaalipaikkaan. Finaali käydään Tuusulassa 29.8.

Lajivoitot eilen nappasivat HSU:n urheilijat 10:ssä eri lajeissa. Marcus Kytölä aloitti HSU:n urakan juoksemalla P15-sarjan 100m:n aitojen voittoon ja samalla tilastokakkoseksi ajalla 14,51. Samassa sarjassa Aleks Meidla palasi kilparadoille loukkaantumisen ja pitkän juoksutauon jälkeen 300m:n juoksun ykköseksi ajalla 40,86  jääden vain sekunnin omasta ennätyksestään, ja Ilmari Niiranen ponnisti kolmiloikan voittoon ylittäen samalla SM-rajan tuloksella 11,38.

P13-sarjassa Juho Kantoniemi oli 60m:n aitajuoksun nopein ennätysajallaan 10,53, ja treenikaveri Eeli Vuola ensimmäisessä pituuskisassaan paras upealla tuloksella 4,42. P11-sarjassa Arno Toivola paransi korkeudessa ennätystään lukemiin 133 jolla irtosi lajivoitto.

15-vuotias Siiri Saalo hyppäsi N17-sarjan seipäässä voittoon tuloksella 315, ja kaksoissisko Saara voitti T15-sarjan 1000m:n kävelyn ajalla 4.57.57. Nelli Talvitie juoksi samassa sarjassa 80m:n aitajuoksun ykköseksi ajalla 13,08 vaikka kompuroi viimeiseen aitaan. T11-sarjassa Emilia Rouvinen juoksi hienosti 150m:llä voittoon kovalla ajalla 22,98.

Kilpailut päättyivät jännittäviin 600 ja 800m:n sekaviesteihin 11, 13 ja 15-sarjassa. Joukkueessa aloitti poika, sitten juoksi tyttö, taas poika ja ankkuriosuudella tyttö. HSU:lla oli mukana jopa 6 joukkuetta. Kaikki juoksivat todella hyvin ja 15-sarjan ylivoimainen voitto kruunasi koko HSU-joukkueen upean taistelun. 4x800m:n voittojoukkueessa juoksivat Marcus Kytölä, Saara Saalo, Santeri Tuomi ja Nelli Talvitie.

”Kisat onnistuivat yli odotusten. Tunnelma oli mahtava ja jokainen syttyi joukkueen eteen,” totesi valmentaja Svea Kytölä kisojen jälkeen. ”Tällä porukalla on mahtavaa lähteä valmistautumaan seuraaviin koitoksiin.

Tulokset

Seura-cup pisteet

Kiitos kaikille kilpailijoille, valmentajille ja toimitsijoille!

Voittajien on helppo hymyillä:)
Valmentajat tsemppamassa urheilijoita taisteluun.
Juho ennätysvauhdissa aidoissa.
Marcus aitoi uuden ennätyksen 14,50 kovaan vastatuuleen.
Nelli aitomoassa voittoon, hienolla ajalla 13,08 vastatuuleen.
Miko ja Micke ennätysvauhdissa.
Riina ja Pihla ennätysvauhdissa.
Aleks taas hyvässä vauhdissa!
Elmon 200m juoksuvauhti.
Marcus ennätyskorkeuksissa. Ennätys parani 35cm, nyt se kirjataan numeroin 4.25
Miko tuomassa viestikapulaa vaihtoon.
Pojat kannustamassa muita HSU:laisia.
Seiväspojat. Molempien ennätykset meni uusiksi.
Jermulla 3.85 ja Marcuksella 4.25. Upea yhteistulos 8.10!
Seiväspojat. Molempien ennätykset meni uusiksi. Jermulla 3.85 ja Marcuksella 4.25. Upea yhteistulos 8.10!
Sonja vauhdissa.
T11 150m lähdössä.
Tia vauhdissa.
Nelli antoi kaikkeensa joukkueen eteen ja juoksi upean 800m juoksun.
T11 keskittymässä aitajuoksun lähtöön.
Pojat yhteiskuvassa:)
Topias vauhdissa.