Uudenmaan piiri palkitsi parhaitaan!

25.11.2015

HSU:lle piirin Nuorisocupin voitto ja Marcus Kytölä piirin paras P14!

Uudenmaan Yleisurheilu ry palkitsi syyskokouksessaan Vihdissä piirin parhaita urheilijoita, valmentajia ja seuroja. Uudenmaan piirin puheenjohtaja Markku Eurajoki avasi tilaisuuden positiivisella katsauksella menneeseen kauteen. Piiri on valtakunnallisessa seuraluokittelupisteissä viidentenä ja kilpailulisenssien määrä on peräti 3000 kappaletta.. Seuroista kaksi on Superluokassa (Keski-Uudenmaan Yleisurheilu ja Länsi-Uudenmaan Urheilijat) ja kuusi valioluokassa (sijoilla 20-70). "Seuroissa tehdään se rankin työ urheilijoiden hyväksi, Uudenmaan piiri ja Suomen Urheiluliitto vain tukevat toimintaa" tuumaa Markku.

Tilaisuudessa kuultiin myös Suomen Urheiluliiton terveiset aluepäällikkö Antti Leskiseltä. Yleisurheilussa saavutettiin tänä vuonna merkittävää kasvua, joka näkyy kilpailulisenssien uutena ennätyksenä. Vuodesta 1994 käytössä ollut lisenssijärjestelmä saavutti tänä vuonna yli 32 000 urheilijan rajan. Leskinen korosti myös vanhempien asemaa seuratyössä. Hyvän seurahengen takana on suuri joukko ihmisiä, jotka tekevät työtä yhteisen harrastuksen parissa. "Yleisurheilu on Uudenmaan piirissä hyvässä nosteessa" tuumaa Antti Leskinen.

Hyvinkään Seudun Urheilijat palkittiin piirin Nuorisocupin voitosta. Nuorisocupissa kilpaillaan vuosittain piirin 9-15-vuotiaiden menestymisestä piirinmestaruuskilpailuissa. Tuloksiin lasketaan maastojuoksu-, viestijuoksu, henkilökohtaiset - sekä ottelukilpailut. HSU oli tänä vuonna täysin ylivoimainen voittaen kilpailun kaikkien aikojen ennätyspisteillä. Mahtavan palkintopokaalin noutivat seuran nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm ja T12-sarjan urheilija Emma Rovasalo.

Hyvinkään Seudun Urheilijat saivat myös toisen palkinnon. Marcus Kytölä palkittiin piirin parhaana P14-sarjan urheilijana. Marcus saavutti viime vuonna peräti seitsemän SM-mitalia, joista neljä oli henkilökohtaisia. Kauden aikana Marcus teki kaksi uutta ikäkausiennätystä (SE) ja kolme piiriennätystä. "Hieno päätös loistavasti sujuneelle kaudelle. Seiväshyppy on tällä hetkellä minun vahvin lajini, mutta tykkään myös moniottelun haasteista. Tarkoitus on tulevina kausina jatkaa samojen lajien parissa ja varsinainen päälaji hahmottuu vasta myöhemmin", kertoi Marcus.

Nuorten sarjoissa nimettiin piirin kärkikolmikkoon HSU:sta myös:

P14-sarjassa  2. Jermu Tarkiainen (seiväs, 5-ottelu)

T15-sarjassa  3. Saara Saalo (kävely)

P15-sarjassa  3. Ilmari Niiranen (aitajuoksu).

"HSU on muutamassa vuodessa noussut valtakunnallisessa seuraluokittelussa sijalta 187, sijalle 30. Nousu on ollut todella hurja, mutta valmennus ja valmentajien määrä on kuitenkin hyvässä kunnossa. Seuran nuorisotoiminta on aivan valtakunnan kärkeä. Olemme kaikissa nuorten tilastoissa kymmenen parhaimman seuran joukossa. Tulevaisuuden haasteena on tietenkin saada nuoret urheilijat menestymään myös aikuisten sarjoissa" tuumaa nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm.

Syyskokouksessa valittiin myös Svea Kytölä / HSU Uudenmaan piirin hallitukseen, tehtävänä nuorisopäällikön tehtävät: lastenohjaajakurssien ja opettajakoulutuksien koordinointi sekä piirin junnuleirien järjestäminen.

Hymy olikin herkässä Marcuksella ja muilla palkituilla.

Onnittelut hienoista saavutuksista!

HSU "Hyvässä Seurassa Urheilua"

Voittajien on helppo hymyillä!
SUL aluepäällikkö Antti Leskinen esitelmöi!
Uudenmaan piirit parhaat!
HSU:n edustajat Uudyn syyskokouksessa
Emma Rovasalo ja Yvonn Lindholm vastaanottavat Nuorisotoimintakilpailun pokaalin!