HSU:n Hyppysprinteissä tehtiin huimia tuloksia!

13.12.2015

Viime talvena Hyvinkään seudun Urheilijoiden kehittämä Hyvinkään Hyppysprintit-kilpailu sai sunnuntaina 13.12. jatkoa kun noin 80 urheilijaa kilpailivat Wanhalla Areenalla sprintticupissa, seipäässä ja kolmiloikassa. Osallistujia oli jopa 16 eri seurasta ja iltapäivän aikana nähtiin yhteensä noin 150 lajisuoritusta.

Sprintticupissa juostaan kaksi kertaa; lentävä 20m sekä 50m, josta lentävälle 30m otetaan lisäksi erillisaika. Voittaja selviää kolmen ajan yhteisaikojen perusteella. Kilpailu toimii myös loistavana tilaisuutena testata omaa nopeutta, kun kilpailija saa kolmen eri matkan ajat itselleen. Testityyppiset juoksukilpailut ovat tarkoitetut sekä lapsille että aikuisille ja siihen voi osallistua myös muiden lajin harrastajia.

Hyvinkään nopeimman titteli meni tänä vuonna HSU:n Marcus Kytölälle, joka juoksi lentävä 20m aikaan 2,11 ja 50m aikaan 6,01 josta lentävä 30m 3,23 tehden yhteisajan 11,35. Toiseksi nopein oli seurakaveri Teemu Mustonen M17-sarjassa ajalla 11,65 (2,15 6,21 3,29) ja kolmanneksi myös HSU:n Jermu Tarkiainen tuloksella 11,81 (2,21 6,24 3,36). Naisista nopein oli T15-sarjan Kiia Jullenmaa Porin Yleisurheilusta ajalla 12,70 (2,39 6,70 3,61). Toiseksi ja kolmanneksi nopeimmat ajat juoksivat HSU:n Maria Kytölä tuloksella 12,72 (2,34 6,79 3,59) ja Tanja Sorvari tuloksella 12,92 (2,46 6,76 3,70).

13-sarjan nopein poika oli Keravan Urheilijoiden Oskari Jacobsson ajalla 12,98 ja nopein tyttö oli HSU:n Tia Palmunen ajalla 13,57. P11-sarjassa voiton vei HSU:n Miko Koskelainen tuloksella 13,94 ja T11-sarjassa jaetun ykkössijan nappasivat Sjundeå IF:n tytöt Carla Liukkonen ja Noomi Malmgren tasatuloksella 14,03.

Päivän kovimmat suoritukset nähtiin kuitenkin seipäässä. Marcus Kytölä onnistui kotihallissaan kahdesti kohentamaan halliennätystään lukemiin 420. Tuloksellaan Marcus on 15-vuotiaiden kaikkien aikojen hallitilastossa kolmantena. Samoin HSU:ta edustava Jermu Tarkiainen kohensi omaa halliennätystään 20 cm:llä tulokseen 370. Kolmanneksi hyppäsi Toijalan Vauhdin Joni Uolamo tuloksella 350. Naisten seipään voiton vei Maria Kytölä tuloksella 340. T15-sarjassa käytiin tiukkaa kamppailua, kun Kiia Jullenmaa Porin Yleisurheilijoista hyppäsi 340 (Kiian halliennätys 353) ja HSU:n Siiri Saalo 330 (halliennätys 335). HSU:n aikuisurheilija Jani Rouvinen koski toista kertaa elämässään seipääseen ja vei miesten sarjan voiton tuloksella 250. N17-sarjan seipään voittoon hyppäsi HSU:n Hanna-Mari Saalo tuloksella 260.

Upeita seivästuloksia nähtiin myös nuoremmissa sarjoissa. HSU:n Laila Lehtinen vei T13-sarjan voiton uudella ennätyksellään 250. Myös toiseksi hypänneen seurakaverin Emma Rovasalon tulos 240 on erittäin hyvä.  P11-sarjassa voitti Aatu Sihvonen Karhulan Katajaisista tuloksella 210. Paras HSU:lainen oli  kolmanneksi hypännyt Miko Koskelainen ennätystuloksellaan 180. T11-sarjassa Vanessa Lindberg Riihimäen Kiskosta voitti tuloksella 240. Vanessan tulos on myös kaikkien aikojen hallitilastojen 15. paras omassa sarjassaan. HSU:n Elsa Mattila oli toinen ennätyksellään 180.

Kolmiloikassa pisimmälle ponnisti P15-sarjassa HSU:n Aapo Nieminen upealla ennätyksellään 11,35. Miesten sarjan voitti Riihimäen Kiskon aikuisurheilija Seppo Saarela tuloksella 9,47. Toisena oli Jani Rouvinen tuloksella 9,06. P11 Miko Koskelainen 9,28 P13-sarjassa voiton vei Kenttä Urheilijat 58 edustavaa Oliver Westerlund 9,45 kantaneella hypyllä. HSU:sta parhaan tuloksen teki Eeli Vuola ensimmäisessä kolmiloikkakisassaan hypättyään 9,44 jääden vain sentin voittotuloksesta.

Naisista pisimmälle loikkasi T15-sarjan Erin Karjalahti Nurmijärven Yleisurheilusta tuloksella 10,39. HSU:n Vilma Rönkä oli samassa sarjassa toisena halliennätystuloksellaan 9,96. N17-sarjassa Emma Calculli Tapanilan Erästä loikkasi voittoon tuloksella 9,98 ja Ida Forsstén HSU:sta oli toinen ennätyksellään 9,71. T13-sarjassa Nurmijärven Yleisurheilun Jemina Saari voitti tuloksella 9,58 ennen HSU:n Emma Rovasaloa joka hyppäsi ennätysloikkansa 9,06. 11-tytöissä Keskiuudenmaan Yleisurheilun Liina Tervo voitti hypättyään 9,32 ja HSU:st paras oli kolmanneksi sijoittunut Netta Jakonen ennätyksellään 8,46.

Seuraavan kerran HSU järjestää Wanha Areenalla Uudenmaan piirin avoimet vauhdittomien hyppyjen mestaruuskilpailut 6.1. ja kauden toiset Hyppysprintit järjestetään 31.1.

Kenttälajien viralliset tulokset

Miko hyppyvuorossa, Anton seuraavana
Anton keskittyy, Olavi odottaa hyppyvuoroaan
Miko lähtee kohti ennätyskorkeuksia
High five! Tsemppiä!
Aapo ponnisti ennätysloikat
T15 Vilma ja Heli ennätysloikillaan pallille
HSU:n kolmikko Arno, Miko ja Topias
P13 Eeli ja Pyry pallilla
Väkeä riitti, KUY:n Vilma hyppyvuorossa
Laila leijailee riman yli
Emma unohti kääntyä, mutta korkealta yli :D
Riinan voimakas juoksuaskel
Sprinttiä ja 3-loikkaa vierekkäin
Sininen rivi T11-tyttöjä
Ajanotto pelaa hymy huulilla!
Toimitsijoita ja urheilijoita
Jani seiväs käsissään tokaa kertaa ikinä ja korkealta meni!
Piikkarit jalkaan ja menox, Anni ja Noora
Seivästytöt Elsa ja Isla
Kolmois-sprinttivoitto Anni, Tia ja Riina
Kilpasiskot T13-seipäässä, tällä kertaa Laila vei voiton, Emma 2.
Iloiset Janin voittotuuletukset
HSU:n huippuaikuisurheilijat!
Hanni N17 seipään voittoon
HSU:n nopsajalat Jermu, Marcus ja Aleks
T15-sprinttipalkinnot, HSU:n Emma ja päivän nopein nainen Kiia Porista
N17-sprinttitytöt Tanja ja Ida
M17-sprintterit Jesper ja Teemu
Nopeat naiset HSU:n Maria ja Miia
Sprinttimiehet Tarmo ja Jani sekä elävä maskotti
Loikkatytöt, Emma ennätyksellään 2.
Ida loikkasi myös komeat ennätyslukemat
Loikkaajat HSU:n Jani ja Kiskon Seppo (M65)
Seivästytöt HSU:n Siiri ja Kiia (Porin Yleisurheilu)
Vonne ja Maria naisten seipäässä