Junnuviesteistä huikeita joukkuesuorituksia tuloksena kaksi mitalia!

16.1.2016

Helsyn Junnuviesteistä 16.1. HSU:laiset toivat kaksi mitalia, eli tuplan määrän viime vuoteen verrattuna, vaikka se aivan kirkkain mitali jäi vielä odottamaan. Joukkueita HSU:lta oli mukana 16, ja kaiken kaikkiaan HSU:n joukkueilta nähtiin huippujuoksuja ja hienoja venymisiä. Viime vuoden tapaan jopa 9 joukkuetta juoksivat 8 parhaan joukkoon!

Kisapäivä alkoi 4x200m:n viestillä, josta P9-joukkue Eeli Rovasalo, Anton Sokoff, Asla Piri ja Elias Oksanen nappasi pronssimitalin ajalla 2.36,01. Toinen mitali tuli seuraavalla matkalla 3x400m 9-vuotiaiden tyttöjen toimesta kun Ruth Toivola, Neela Jakonen ja Iisa Aramo kirkastivat mitalin hopeaksi upealla erävoitolla ajalla 4.25,45.

Muista joukkueista lähimpänä mitalia juoksivat T13-sarjan 4x200m:llä Emma Rovasalo, Laila Lehtinen, Annika Parviainen ja Noora Hietala erävoitolla, joka lopulta riitti 4. sijaan. Aika 2.01,22 jäi reilu pari sekuntia pronssista. P13-joukkue, joka sai vahvistusta P11-sarjasta, juoksi samalla matkalla myös hienosti erävoittoon. Miko Koskelainen, Topias Talvitie, Juho Kantoniemi ja Justus Talvitie ottivat lopulta 5. sijan ajalla 2.02,12. Viidensiä olivat myös Eeli, Asla ja Elias P9-sarjan 3x400m:llä ajalla 4.30,75.

Vanhimmat osallistujat, eli 15-sarjalaiset juoksivat myös hienosti. Pojat Elmo Niemi, Marcus Kytölä, Eeli Vuola ja Kasperi Ceredkvist pinkoivat 4x200m:llä sijalle 7, ja tytöt Tia Palmunen, Riina Virtanen, Vilma Rönkä ja Heli Petrell juoksivat 8:nneksi.

Iltapäivän 3x600m:n viestit tarjosivat paljon jännitettävää katsojille. 13-tytöt Laila, Noora ja Emma lähtivät mitalimetsästykseen, mutta tällä kertaa juoksuvauhti riitti 6. sijalle ajalla 6.11,27, joten mitali jäi vielä odottamaan. 15-tytöt Heli, Vilma ja Tia nappasivat toisen 8. sjian pitkällä viestillä.

Viesteihin osallistui yhteensä lähes 250 joukkuetta kymmenistä eri seuroista pääkapunkiseudulta ja lähialueilta. HSU:sta oli mukana useampi ensikertalainen joka sai kokea "viestikarnevaali"-tunnelmaa parhaimmillaan. "Tällaiset kilpailut kannustavat uusiakin urheilijoita mukaan joukkueisiin juoksemaan ja lisäväät ryhmien sekä seuran sisäistä yhteishenkeä!" totesi nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm. "On mahtava nähdä urheilijoiden venyvän omiin parhaisiin suorituksiinsa joukkueen puolesta."

Kaikki tulokset: Tilastopaja

P9 pojat: Anton, Elias, Eeli ja Asla palkintopallilla.
Pronssimitalistien tuuletus:)
T9 tytöt: Iisa, Ruth ja Neela palkintopallilla! Upeasti hopeata!
Eeli lähtöviivalla.
T11: Moona, Lotta, Laura ja Isla, hetki ennen lähtöä valmentaja Ollin kanssa. Kaikilla jännitystä ilmassa:)
HSU:n yhteishenkeä:) Tsemppiä kaikille viesteihin!
T13 tytöt: Noora, Laila, Emma ja Annika tyytyväisinä hienosti juostun viestin jälkeen.
P15 pojat: Eeli, Elmo, Marcus ja Kasperi.
T15 tytöt: Heli, Vilma, Riina ja Tia.
T15 tytö: Mette, Riina ja Pihla, hetki ennen lähtöä.
P15, hetki ennen lähtöä.