Hyvinkään kaupunki palkitsi vuoden 2015 menestyjiä palkintogaalassaan!

12.2.2016

HSU sai parhaan miesjuniorin sekä Puurtajan maljan!

Hyvinkään Seudun Urheilijioden viime vuoden huikea menestys huomioitiin hienosti myös Hyvinkään kaupungin järjestämässä palkintogaalassa.

Parhaan poikajuniorin palkinnon pokkasi Marcus Kytölä (P14). Hän saavutti viime kaudella mm.  seitsemän SM-mitalia, joista neljä oli henkilökohtaisia. Kauden aikana Marcus teki kaksi uutta ikäkausiennätystä (SE) ja kolme Uudenmaan piirin ennätystä.

Puurtajanmalja "pitkän linjan" HSU:laiselle, Kauko Hyvöselle.

Kauko Hyvönen on ollut mukana Hyvinkään Seudun Urheilijat ry:n toiminnassa sen koko 21-vuotisen historian ajan. Vuonna 1994 Kauko oli perustamassa tätä yleisurheiluun erikoistunutta seuraa, ja on siitä lähtien toiminut seuran johtokunnassa, sen puheenjohtajana vuosina 1997-2004 ja nykyisin seuran kunniapuheenjohtajana.

Kauko on osallistunut innokkaasti useiden urheilutapahtumien järjestämiseen Hyvinkäällä. Arvokilpailuita ovat olleet mm. Yleisurheilun SM17 v-95, 17v Suomi-Baltia maaottelut v-97, Veteraanien SM v-97, Nuorten PM moniottelut v-98, Moniotteluiden maaottelu -99. Lisäksi hän on ollut kaksi kertaa järjestämässä Koululiikuntaliiton Yleisurheilukilpailut. Kaukon kädenjälki näkyy myös useina vuosina järjestetyissä Ruskaretki- ja Naisten Seiska kuntotapahtumissa.

Kaukon aikaansaannoksiin kuuluu myös yhteiskunnallisesti merkittävä virstanpylväs, koululaisten iltapäivätoiminnan perustaminen Hyvinkäälle. Suomen ensimmäinen koululaisten iltapäiväkerho aloitti Hyvinkäällä Paavolassa HSU:n toimesta v. 1998. Kauko sai samana vuonna arvostetun, valtakunnallisen Nuori Suomi Vuoden Seuratoimija –palkinnon.

Kauko antoi merkittävän panoksen vuonna 2000-2001 rakennetun Wanha Areena liikuntahallin syntymiseen. Tämän jälkeen hän on toiminut yhtiön toimitusjohtajana.

Kauko kiitti omassa puheenvuorossa eri yhteistyötahoja ja Hyvinkään kaupunkia. Hän myös mainitsi ollensa oman uransa aikana "kuntoilija, nosturinkuljettaja ja nyt sitten puurtaja". Kauko muisteli juokseneensa nuorempana myös cooperin tesitssä tuloksen 3550m, joka ei kuitenkaan ole aivan tavallisen kuntoiliijan tulos.

HSU onnittelee palkittavia!

"Puurtaja" Kauko ja "urheilija" Marcus yhteiskuvassa

Kaukon kiitospuhe!
Palkitut yhteiskuvassa!
Kauko ja Pentti Halonen
Vilma Talvitien hienot esitykset!