Seurakisoissa ennätysmäärä osallistujia - ohjelmassa kolmiloikkaa ja seivästä!

28.2.2016

Sunnuntaina järjestettiin kauden neljännet ja toiseksi viimeiset HSU:n Seurakisat. 11-15-vuotiaat kilpailivat virallisessa lisälajissa kolmiloikassa ja alle 9-vuotiaat kilpailivat kolmessa "seurakisa-lajissa; 40m, seiväs ja kuula. Kisoihin osallistui ennätysmäärä urheilijoita; loikkaajia oli huikeat 34 ja nuorempien seurakisoissa osallistujia oli 23. Kisoissa nähtiin myös ennätysmäärä eri seurojen edustajia, kun kolmiloikassa osallistujia oli jopa 7 eri Uudenmaan ja pääkaupunkiseudun seurasta!

Kolmiloikassa 23 urheilijaa onnistuivat loikkimaan oman ennätyksensä. Päivän kovimmista suorituksista vastasivat Miko Koskelainen ja Eeli Rovasalo, jotka molemmat ponnistivat tilastoykköseksi 11- ja 9-vuotiaissa tuloksilla 9,34 ja 7,61. Top kymppiin mahtui myös Emma Rovasalon (T13) loikka 9,47 sijalle 5. ja Emilia Rouvisen (T11) tulos 8,43 sijalle 8. Vilma Rönkä onnistui vihdoin rikkomaan 10m:n tuloksella 10,16 ja oli T15-sarjan paras.

5-9-vuotiaiden kesken seiväshypystä muodostui oikea suosikkilaji! Hyppyintoa olisi ollut vaikka parksikin tunniksi. Kovimmat hurjapäät hyppäsivät avustetusti yli 2m kovalla rimalla! Lisäksi 40 metrillä nähtiin hienoja lopputaisteluja jotka piti ratkoa maalikameralla sekä kuulassa pitkiä kaaria.

Kauden viimeiset seurakisat järjestetään 20.3. jolloin virallisena lajina on seiväshyppy. Silloin jaetaan myös palkinnot kaikille aktiivisille osallistujille! Tulethan sinäkin mukaan!

P/T5-9 tulokset koko kaudelta löytyvät Seurakisojen tulossivulla
P/T11-15 tulokset: Tilastopaja

Emma loikki T13-tilaston 6:nneksi!
Nooralla jäi vielä nälkää 9m ylitykseen!
Eeli ponnisti P9-tilaston kärkeen!
Elias valmistautuu seiväshyppyynsä
Ja näin pienellä avustuksella riman yli!