Kauden viimeisissä seurakisoissa seiväshyppyä ja palkintojenjako!

21.3.2016

Palmusunnuntaina kisailtiin kauden viimeisissä HSU:n Seurakisoissa. Alle 9-vuotiailla oli lajeina 40m juoksu, kolmiloikka ja moukari. Virallisessa lisälajissa kilpailtiin seiväshypyssä, jossa myös tehtiin erinomaisia tuloksia!

Seipääseen osallistui neljästä eri seurasta yhteensä 17 hyppääjää, joista jopa kymmenen onnsitui parantamaan omaa ennätystään. Korkeimmalle hyppäsi HSU:n Emma Rovasalo (T13) ennätystuloksellaan 282, ja Olavi Halonen (P10) hyppäsi kaikkien aikojen 8. tuloksen 202! Molemmat ovat tämän vuoden Suomen tilastoissa toisella sijalla. Keski-Uudenmaan Yleisurheilun Mila Heikkonen (T10) hyppäsi hienosti kauden kärkituloksen 172, ja Someron Esan vielä vuotta nuorempi tilastokärki Linnea Sariola hyppäsi 182.

5-9-vuotiaiden seurakisat päättyivät palkintojenjakoon. Innokkaimmat urheilijat olivat kauden aikana osallistuneet kaikkiin Seurakisojen 15 lajeihin! Kaikki kilpailijat saivat mitalin ja lisäksi palkittiin kauden tsemppareita Voitto Onnisen maskotilla. Tsempparipalkinnon vastaanottivat Anni Lampikoski (T5), Niklas Jääskeläinen (P5), Netta Raappana (T7), Lauri Lamminen (P7), Iisa Aramo (T9) ja Elias Oksanen (P9). Yhteensä kauden aikana Seurakisoihin osallistui 49 lasta, kun vastaava luku 5-9-vuotiaissa viime vuonna oli 33.

Nuorten urheilijapolku jatkuu kesällä Liikuntaleikkikouluissa tai harjoitusryhmissä, johon nyt jo pääsee ilmoittautumaan!

Lue lisää Seurakisoista kilpailutoiminnan sivuilla!

Kaikki tulokset:
Lisälaji seiväs
Seurakisojen tulokset

Pihla valmistautuu hyppyyn
Iloisia seiväshyppääjiä; Laila, Tia, Olavi ja Eelis
Vilinää loikkapaikalla
Näin lähtee ponnistus!
Henna pitää järjestystä :)
Ruth moukarivuorossa
7-vuotiaat jonossa
Isla keskittyy ennätyshyppyynsä
Seiväsvalikoima