Seurakisoissa ennätysosanotto ja pitkiä loikkia!

30.6.2016

Keskiviikkona 29.6. Hyvinkään Seudun Urheilijat järjesti kesän ensimmäiset Silja Line seurakisat urheilupuistossa. Kisoja on kesän aikana neljät. Seurakisat ovat kaikille avoimet matalan kynnyksen epäviralliset kisat, mutta tänä vuonna uutuutena tarjolla on joka kisassa myös virallinen laji.

Kisoihin osallistui ennätysmäärä 150 urheilijaa, joista suurin osa HSU:sta mutta erityisesti virallinen lisälaji kolmiloikka houkutteli myös naapuriseuroista väkeä. Viime vuonna kaikissa neljässä kisassa osallistui yhteensä 150 eri urheilijaa ja yhdessä kisassa n. 100 tai hieman alle.

Yhteisen alkuverryttelyn jälkeen 5-9-vuotiaat lapset kiersivät ryhmittäin 40m:n juoksun, korkeushypyn sekä keihään- ja pallonheiton, ja keräsivät lajitarrat omaan passiinsa. Sarjoissa 11-vuotiaista aikuisiin asti oli kolmiloikan lisäksi 300m:n juoksu seurakisalajina.

Kolmiloikassa pisimmälle ponnisti Viipurin Urheilijoita edustava hyvinkääläinen Janne Harju kauden parhaalla tuloksellaan 15,01, ja naisista Tampereen Pyrinnön Tiina Hakanen tuloksella 11,54. Kisassa HSU:laiset tehtailivat joka ikinen uuden loikkaennätyksensä. Maagisen kymmenen metrin viivan yli loikkasi 15-vuotias Vilma Rönkä tuloksella 10,09, ja 13-vuotias Emma Rovasalo jäi siitä vain sentin ponnistaen tilastoviitoseksi tuloksella 9,99. 11-sarjassa Miko Koskelainen hyppäsi yli 9 metriä tilastokakkoseksi tuloksella 9,16 ja myös tytöistä Emilia Rouvinen pääsi lähelle 9 metriä tuloksella 8,88, joka mahtuu myös 6. parhaan joukkoon. Eeli Rovasalo hyppäsi yli puolella metrillä 9-vuotiaiden kauden kärkituloksen 8,02. Seuraava kisa käydään 18.7, jolloin virallisena lajina heitetään kiekkoa.

Kaikki tulokset: Seurakisojen tulossivu

Kolmiloikan tulokset:
Tilastopaja
Live tuloslista

Alkuverkka
Kenttä täynnä innokkaita lapsia odottamassa suoritusvuoroaan
Korkeushyppyä pinenimmille
300m lähdössä 11-tyttöjä jännittää
Kuka löytää pallon? :D
Kuka löytää keihään? :D
Aikuisia hymyilyttää ennen 300m juoksua!