Aluemestaruuskilpailuista 2 mitalia!

12.7.2016

Eteläisen alueen M/N am-kilpailut 11.-12.7. Vantaalla.

Toisen kilpailupäivän (12.7.) tulokset:

Eilinen seiväsvoittaja Maria Kytölä juoksi 100m ennätysaikaan 13,08 (PB) sijoittuen sijalle 10. Maria heitti keihään neljänneksi tuloksella 36,34 (PB).

Hanna-Mari Saalo heitti kiekossa tuloksen 35,53 sijoittuen kahdeksanneksi.

Kaarina Lehtonen juoksi 1500m kesän parhaaseen 5.09,19 (SB) sijoittuen myös kahdeksanneksi.

Vilma Rönkä (15v) hyppäsi hienosti naisten 3-loikassa ennätyksensä tuntumaan 10,02 sijoittuen sijalle 14.

Teemu Mustonen ja Aleks Meidla juoksivat kovaa 400m. Teemu sijoittui ennätysajalla 53,07 (PB) kahdeksanneksi. Aleks juoksi ennätyksen tuntumaan ajalla 54,26.

Jesper Jääskeläinen uusi edellisen päivän 200m, juosten hienosti uuden ennätyksen 24,83 (PB).

Marcus Kytölä (15v) otti miesten seipäässä upeasti aluemestaruushopeaa uudella ennätyksellään 460 (PB). Tulos on 15-sarjan Suomen kaikkien aikojen tilastossa sijalla 3.

Ensimmäisen päivän tulokset alla:

Kilpailun aloitti aikuisurheilijamme Mirva Jääskeläinen, joka pyörähti naisten moukarissa tuloksen 31,16 (SB) jolla sijoittui kisan neljänneksi. Mirva on myös aikaisemmin kilpaillut heittolajien (kiekko, moukari) parissa.

Seuraavaksi Jesper Jääskeläinen ja Marcus Kytölä pinkaisivat 200m. Marcus otti erävoiton ja Jesper sijoittui erässä kolmanneksi. Valitettavasti molempien kilpailun latisti ajanottolaitteiden rikkoutuminen. Kisa keskeytettiin tämän jälkeen ja verryttelyn jo suorittanut Teemu Mustonen ei päässyt kilpailemaan.

Seiväshypyssä Maria Kytölä uusi viime vuoden mestaruutensa tuloksella 360. Maria teki myös muutaman yrityksen ennätyskorkeudestaan 376, joka oli kuitenkin sadesäässä liikaa.

Kaarina Lehtonen juoksi naisten 800m juoksussa kesän parhaansa 2,30.8. Aika on käsiaika, koska sähköinen ajanottolaite oli edelleen rikki.

Onnea kaikille kilpailijoille hienoista tuloksista!

HSU=Hyvässä Seurassa Urheilua!

Jesper ennätysvauhdissa 200m:lla
Vilmalla askelmerkki kohdallaan kolmiloikassa
Maria ennätysvauhdissa 100m:lla