Seiväscupissa hienoja ennätyksiä!

20.7.2016

Kesän kolmas HSU:n Seiväscup-osakilpailu käytiin tiistaina 19.7. Kisasarja on HSU:n omien junnujen suosiossa sekä oiva tilaisuus samalla harjoitella valmentajien opastuksella, ja on myös houkutellut runsaasti osallistujia muista seuroista. Tiistaina oli jälleen jopa 7 eri seuran edustajia hyppäämässä

Tällä kertaa päivän kovin suoritus nähtiin T13-sarjassa kun Emma Rovasalo jälleen kohensi HSU:n seuraennätystä lukemiin 302. Emman asettama kesän tavoite 3 metriä ylittyi toisella yrityksellä ja Emma otti voiton ennen Esbo IF:n Silja Andersson, joka ylitti saman korkeuden kolmannella. Emma on Suomen tilastoissa kolmantena, 3 cm Siljan perässä. T11-sarjassa voiton vei Emilia Rouvinen tuloksella 192.

Päivän paras tulos syntyi Espoon Tapioiden Saana Ivakon toimesta, joka ylitti 312. Vielä 14-vuotias Saana yritti sen jälkeen uutta ennätystä 332, joka olisi samalla jo Kalevan Kisojen minimirajan (330) yli, mutta tämä korkeus jäi vielä tavoitteeksi. Naisten sarjan voitti HSU:n nuorisopäällikkö Yvonn Lindholm uudella ennätyksellään 292. Tapioista HSU:hun 2014 siirtynyt Vonne iloitsi myös Saanan hienosta kehityksestä, kun joskus Saanalle seipään käteen antoi.

Miesten sarjan voitti Riihimäen Kiskon aikuisurheilija Seppo Saarela omalla ennätyksellään 302. Seppokin tuuletti pitkään tavoitteena olleen maagisen 3m:n rajan ylitystä. P13-sarjan voiton vei HSU:n Juho Kantoniemi myös omalla ennätyksellään 252. P11-sarjan voitti Keuruun Kisailijoiden Tommi Järvenpää tuloksella 242. Myös HSU:n Justus Talvitie P13) ja Olavi Halonen (P11) hyppäsivät ennätyslukemat 192 ja 212. Olavin tulos on lisäksi upea P10 seuraennätys!

Seiväscupin neljäs ja viimeinen osakilpailu hypätään 30.8. jolloin ohjelmassa on myös palkintojen jako.

Seiväscupin omat sivut

Kaikki tulokset: Tilastopaja