Vaihtelevista olosuhteista huolimatta huipputuloksia Tuusulasta!

1.8.2016

Viikonloppuna 30-31.7. nähtiin HSU:n junnuja KUY:n Nuorisokansallisissa Tuusulassa. Lauantaina oli enimmäkseen aurinkoa, vaikkakin pieni sadekuuro tuli, kun taas sunnuntaina kisoja häiritsi ukkonen ja kaatosade keskellä päivää. Illemmaksi ilma taas kirkastui ja viimeiset juoksu- ja heittolajit menivät taas oikein mukavissa olosuhteissa. Mitaleita tuli kisoista jälleen kotiin vietäväksi ja moni onnistui vaikeista olosuhteista huolimatta tekemään omia ennätyksiä.

Viikonlopun aikana kirjattiin jälleen kolme seuraennätystä uusiksi, kaksi keihäässä ja kolmas 200m:llä. P15-sarjassa Jere Nyfors heitti toiseksi tuloksella 48,03. Edellinen seuraennätys 47,68 oli Miikka Jäsken nimessä vuodelta 1996. P13-keihäässä Arno Toivola oli myös toinen ja paransi jälleen P12 seuraennätystä nelosella alkavaksi lukemiin 40,81. Samassa sarjassa 200m:llä Topias Talvitie tiputti Marcus Kytölän seuraennätystä alle 29 sekuntiin juostessaan kolmanneksi ajalla 28,81.

Topias Talvitie poimi toisen mitalin vielä 60m:llä ajalla 8,76, ja myös pituudessa syntyi oma ennätys 4,28. Toinen mitali P15-sarjassa nappasi Eeli Vuola 800m:llä. Eeli juoksi kolmanneksi ajalla 2.25,28, mutta jäi valitettavasti liian hiljaisen ensimmäisen kierroksen vuoksi vielä SM-raja-tavoitteesta.

P11-sarjassa ainoan mitalin nappasi Olavi Halonen kuulassa ollessaan toinen 7,47 kantaneella työnnöllä. P9-sarjassa kolme mitalia otti Eeli Rovasalo; 40m:llä ja 1000m:llä kultaa ajoilla 6,85 ja 3.42,92 sekä pituudessa hopeaa tuloksella 3,69.

N19 200m:llä Ida Forsstén voitti ajalla 28,13. Aika olisi ollut Idan uusi oma ennätys noin sekunnilla, mutta tälle juoksulle ei saatu tuulilukemaa. Korkeudessa 16-vuotias Siiri Saalo oli jaetulla ykkössijalla kauden parhaalla tuloksella 155. T15-keihäässä tuli kaksi mitalia, kun Milla Rasinkangas oli toinen tuloksella 32,63 ja Venla Toivola kolmas tuloksella 30,91.

T13-sarjassa Emma Rovasalo ja Noora Hietala ottivat kaksoisvoiton pituudessa tuloksilla 4,52 ja 4,48. Valitettavasti pituudessa oli mittausväline virheellinen ja ainakin kolmelta viimeiseltä kierrokselta jäi 10 cm puuttumaan tuloksista. Noora olisi muuten hypännyt hienon oman ennätyksensä 4,58. Virhe korjattiin kesken poikien kisan tyttöjen jälkeen ja pojille lisättiin tuloksissa puuttuvat 10 cm. Oli kuitenkin mahdotonta sanoa, minkä urheilijan kohdalla virhe oli tapahtunut, joten tyttöjen tuloksia ei pystytty korjaamaan. Emma oli lisäksi 200m:llä toinen ennätyksellään 28,51. Korkeudessa Laila Lehtinen hyppäsi kaatosateessa turvallisuussyistä vain kaksi hyppyä ja tyytyi pronssiin ylitettyään aloituskorkeuden 135 toisella. Laila oli myös kuulassa kolmas ennätystyönnöllään 9,25.

T11 heittolajeissa HSU:n tytöt kävivät tiukkaa keskinäistä kamppailua mitaleista. Kuulassa Emilia Rouvinen otti hopeaa tuloksella 9,52 ja Aino Laitinen työnsi pronssille tuloksella 9,02. Aino keräsi yhteensä kolme pronssimitalia, kuulan lisäksi kiekosta tuloksella 20,19 ja keihäästä tuloksella 21,61. Keihäässä Emilia otti hopeaa upealla 26,93 kantaneella ennätysheitollaan. Myös kiekossa syntyi uusi ennätys 18,41, mutta Emilia jäi niukasti mitaleiden ulkopuolella Ainon jälkeen neljänneksi. T9-korkeudessa Ruth Toivola nappasi kultamitalin tuloksella 115.

Kaikki tulokset: Tilastopaja

Anni ja Nelli 100m
Sataa sataa ropisee
Kiian 10 cm:n ennätysparannus!
Emma ponnistaa
Vesijuoksua