Viimeiset seurakisat syksyisessä sateessa - jälleen uusi seuraennätys!

29.8.2016

Kesän viimeiset HSU:n Silja Line Seurakisat järjestettiin maanantaina 29.8. urheilupuistossa. Kisoja on ollut kesän aikana neljät, joissa on käyty kaikki lajit läpi; eri juoksumatkat, aidat, hypyt, heitot sekä kilpakävely. Seurakisoissa lapset kiertävät lajit ohjaajien mukana ja keräävät Voitto Onnisen lajitarrat omaan seurakisapassiinsa, ja todella moni pääsi nyt liimaamaan tarran passinsa viimeiseen tyhjään kohtaan. Tänä vuonna lajeja on ollut aikuisten sarjaan asti, sekä joka kisassa myös virallinen laji, viimeisenä keihäänheitto.

Kylmä sadekeli söi osallistujia, mutta noin 70 urheilijaa taistelivat kisat läpi, lapsille palkintona kultamitalit viimeisen lajin jälkeen. Kokonaisuutena lähempänä 200 urheilijaa ovat kesän aikana osallistunut seurakisoihin.

5-9-vuotiaiden sarjoissa lajeina oli seiväs, kiekko ja 300 tai 600m:n juoksu. Moni lapsi pääsi ensimmäistä kertaa kokeilemaan seiväshyppyä, avustetusti, ja hymy syntyi kun ylös korkealle patjalle pääsi. Kiekossakin heitettiin hienoja kaaria. Urakan päätteeksi 5-7-vuotiaat juoksivat pitkänä matkana 300m, nopeimmat reilussa minuutissa. 9-vuotiaat juoksivat 600m, kuten myös sarjoissa 11 ja ylöspäin seurakisalajina.

Virallisessa lajissa keihäässä pisin kaari nähtiin P15-sarjassa, kun HSU:n Jere Nyfors heitti tuloksen 47,46, jääden vain reilu puoli metriä kesän ennätyksestään. M17-sarjassa Niilo Kantoniemi heitti 39,00. Miesten keihään pisimmälle heitti Jani Rouvinen ennätykseensä 32,32. P13-sarjassa Topias Talvitie heitti 17,59 ja P11-sarjan voiton vei Riihimäen Kiskon Elias Hietanen ennätyksellään 28,18. Naisista pisimmälle heitti HSU:n Yvonn Lindholm tuloksella 35,13, ja N17-sarjassa Kenttäurheilijoiden Minka Nurro tuloksella 32,90. Kiskon Emmi Hietanen vei T13-sarjan voiton hienolla tuloksella 31,79. Emilia Rouvinen voitti T11-sarjan ja puhkaisi samalla Terhi Ignatiuksen HSU:n ennätyksen 28,90 vuodelta 1997. Uudet seuraennätyslukemat kirjataan 29,52.

Keihään tulokset: Tilastopaja

Kaikki kesän tulokset: Seurakisojen tulossivu

Liitteet

T5
T7
T ja P9
Kaikki kesän kisat kiertäneenä Kennethillä on nyt passi täynnä!
Virallisena lajina keihäs
Pöytäkirjakansiot kuivumassa kisan jälkeen xD