Piiri palkitsi parhaitaan!

10.11.2016

Uudenmaan Yleisurheilu palkitsi Janakkalassa pidetyn syyskokouksensa yhteydessä parhaita urheilijoitaan ja toimijoitaan. Hyvinkään Seudun Urheilijat olivat hienosti esillä palkittavien joukossa. Viime vuosien seuran määrätietoinen kehittäminen näkyy nyt tuloksissa ja palkittavia löytyi niin urheilijoiden kuin valmentajien joukosta.

Henkilökohtaisesti ikäluokkansa piirin parhaina urheilijoina palkittiin HSU:sta: P15 Marcus Kytölä, N16 Siiri Saalo ja N19 Maria Kytölä. Kaikki tunnetaan erityisesti ikäluokkansa lahjakkaina seiväshyppääjinä. Sisarukset Maria ja Marcus ovat tänä vuonna tehneet erinomaisia tuloksia myös pituushypyssä ja moniottelussa. Piirin nuorisovalmentajina palkittiin Svea ja Markku Kytölä, joiden ansiot ovat lähinnä seuran moniottelijoiden valmennuksessa.

Piirin Nuorisocupin pistekilpailun voitti Hyvinkään Seudun Urheilijat jo toisena vuonna peräkkäin. Komean pokaalin noutivat 8-9 vuotiaiden vastuuvalmentaja Elina Toivola ja nuori urheilijalupaus Ruth Toivola.

Muut Uudy:n palkitsemat urheilijat ikäluokittain ovat: T14 Nelli Järvinen, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu; P14 Carl Björkendahl, Porvoon Urheilijat; T15 Kerttu Latvala, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu; M16 Aatu Komulainen, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu; N17 Saara Hakanen, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu; M17 Jaakko Määttänen, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu ja Iikka Alingué, Janakkalan Jana; M19 Robin Ryynänen, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu; N22 Eveliina Määttänen, Keski-Uudenmaan Yleisurheilu ja M22 Niko Koskinen, Janakkalan Jana.

Vuoden parhaana naisurheilijana palkittiin Sara Kuivisto (Porvoon Urheilijat) ja miesurheilijana Severi Aalto (Nurmijärven Yleisurheilu). Paras paraurheilija on Länsi-Uudenmaan Yleisurheilun Henry Manni, joka sijoittui hienosti mitaleille kesällä käydyissä paraolympialaisissa.

Vuoden valmentajana palkittiin Janakkalan Janan valmennuspäällikkö Jari Kataja.

Kunniakierroksen kolme parasta seuraa olivat Nurmijärven Yleisurheilu, Hyvinkään Seudun Urheilijat ja Karkkilan Pojat. Parhaita kerääjiä olivat Paavo Teräväinen (Nurmijärven Yleisurheilu), Lauri Laine (Nurmijärven Yleisurheilu) ja Karkkilan Poikien Asko Heino.

Uudy:n hallituksen nuorisopäällikkönä jatkaa HSU:n Svea Kytölä. Samoin piirin puheenjohtajana seuraavan kaksivuotiskauden jatkaa Markku Eurajoki. Piirin edustajiksi Suomen Urheiluliiton valtuustoon valittiin Markku Eurajoki ja Janakkalan Janan nuorisopäällikkö Eemeli Kaartinen.

Onnittelut palkituille ja luottamustehtäviin valituille!

Hyvinkään Seudun Urheilijat olivat hienosti esillä palkittavien joukossa.
Uudy:n palkitut 2016.
HSU:n edustus Uudyn syyskokouksessa.
Kytölöiden urheileva perhe palkittiin ansioista.
HSU:lle piirin Nuorisocupin voitto.