11 ottelumitalia HSU:lle!

22.5.2017

Hyvinkään Seudun Urheilijat haki kokemusta syksyllä järjestettäviin Nuorten SM-moniotteluihin järjestämällä su 21.5.17 junnuikäisten moniottelut kotikentällä. Piirinmestaruus junnuotteluihin saavat osallistua kaikki Uudyn jäsenseurojen 9-15-vuotiaat urheilijat. Mukaan oli ilmoittautunut ennätysmäärä kilpailijoita – 250. Aurinko helli kisoja ja kilpailijat ja lähes 50 toimitsijan joukko saivat hikoilla iloisissa tunnelmissa koko päivän.

Kotikisoihin osallistui peräti 40 HSU:n urheilijaa. Kisat menivät todella hienosti ja HSU:n nuoret saalistivat 11 mitalia: 4 kultaa, 2 hopeaa ja 5 pronssia. Moni ylsi myös hyvin lähelle kärkeä ja paransi otteluennätyksiään.

Nuorimpien sarjoissa oli ennätysmäärät osallistujia, reilusti yli 100. Kovatasoisissa sarjoissa T9, P9-ja P10 3-otteluiden kullat jäivät Hyvinkäälle, kun Ruth Toivola, Elias Oksanen ja Eeli Rovasalo tekivät todella hienot sarjat. Anton Sokoff (P9) ja Neela Jakonen (T10) täydensivät mitalisaalista hopealla ja Sissi Kaksonen (T10) pronssilla. Lisäksi Asla Piri (P10) hienosti 6. Runsaslukuisessa 9-vuotiaiden tyttöjen sarjassa reippaasti ottelivat myös HSU:n Linnea Teivaanmäki, Iisa Aramo, Sonja Pitkänen, Inka Päivinen, Lotte Borremans, Janina Vuorenmaa, Vieno Hakakari ja Netta Raappana.

P11 3-ottelussa Olavi Halonen sijoittui hienosti pronssille, lisäksi seurakaveri Aleksis Hurme 13.

T12 4-ottelussa Emilia Rouvinen kisasi tasaisen varmasti ja saalisti huippukovat pisteet 1483, jolla voitto oli varma. Aino Halonen (T12) täydensi mitalisaalista hienosti pronssillaan. Lisäksi hyvän ottelun suorittivat Adalia Hurme, Isla Sokoff, Moona Virtanen, Laura Ylönen ja Lotta Lamminen.

14-15-sarjassa otteluihin osallistuivat T15 Pihla Poikolainen ja Saara Rantanen, P14 Juho Kantoniemi ja T14 Emma Rovasalo, Noora Hietala ja Kiia Brandes. Emma Rovasalolle ja Juho Kantoniemelle upeasti pronssimitalit.

Emma ja Noora lähtivät hieman epäonnistuneen aita-aloituksen jälkeen taka-ajoon kamppailemaan mitaleista ja upean pituuskisan sekä 800m:n juoksun jälkeen Emma nousi lopulta pronssille pistein 1932 ja Noora oli neljäs pistein 1888. Emma teki omat ennätyksensä 800m:llä 2.40,22 ja sivusi ennätyksensä pituudessa sekä korkeudessa tuloksilla 483 ja 139. Noora otti lajivoiton pituudessa huikealla kauden kärkituloksella 508 ja paransi ennätyksensä myös keihäässä parilla metrillä tulokseen 21,23. Kiia otteli sijalle 12 pistein 1257 ja teki oman ennätyksensä korkeudessa 127, keihäässä 16,70 sekä 800m:llä yli 10 sekunnilla 2.56,02. Tytöille oli ensimmäinen virallinen 5-ottelu ja ensimmäinen kisa uusilla aitaväleillä.

Pihla ja Saara ottelivat sijoille 11 ja 12 ennätyspistein 1418 ja 1343. Pihla paransi aidoissa ennätyksensä lähes sekunnilla aikaan 15,16 ja myös 800m kulki ennätysvauhtiin 2.48,64. Saarakin paransi 800m ennätyksensä jopa 16 sekunnilla aikaan 2.51,03 ja teki ennätyksensä myös korkeudessa 136 ja keihäässä 19,26.

Poikien ottelussa Juho Kantoniemi palkittiin pronssimitalilla kovan urakan jälkeen loppupistein 1443. Otteluohjelmassa oli ensimmäistä kertaa 100m aidat, seiväs ja 1000m. Seipäässä Juho hyppäsi lähelle omaa ennätystään tuloksella 250 ja pääsi myös yrittämään SM-rajaa 260. Painavampi 600g keihäs lensi hienosti yli 30m viivan tuloksella 30,15. Kertoo 14-15-vuotiaiden valmentaja Yvonn Lindholm.

Kilpailuiden järjestämisessä tehtäviä on paljon, ennakkovalmisteluja ja itse kilpailupäivä. Kisojen järjestäminen ei onnistuisi ilman vapaaehtoisten työpanosta. Hienoa että HSU:n väki lähti aktiivisesti mukaan, kiittelee kilpaluiden johtaja Erkki Tenkula. Tulospalvelu siirrettiin kokonaan uudelle tasolle, ensimmäistä kertaa HSU:n yleisurheilussa käytössä oli ajantasainen tulospalvelu, jota oli mahdollisuus seurata netin kautta.

Onnittelut mitalisteille ja kaikille hienoihin lajisuorituksiin yltäneille urheilijoille!

Kiitos kaikille toimitsijoille ja valmentajille. Tästä on hyvä jatkaa kohti kesän kisoja.

Hyvässä Seurassa Urheilua!

Osallistujat seuroittain: