Uudyn pm-junnuviesteistä yhdeksän mitalia ja uusi seuraennätys!

29.5.2017

Lauantai aamu valkeni aurinkoisena Riihimäellä ja toivotti tervetulleeksi nuoret urheilijat Peltosaaren yleisurheilukentälle Uudyn pm-junnuviesteihin. Hyvinkäältä kisaan lähdettiin 20 joukkueen voimin tavoittelemaan piirin mestaruuksia. Ja HSUn urheilijat olivatkin jälleen kerran hurjassa vireessä: mitaleita tuli poimittua mukaan kotiin peräti yhdeksän.

Sukkulaviestissä T/P9 HSUta edustivat Ruth Toivola, Kia Sairanen, Aarre Kalanen, Eelis Kettunen, Iisa Aramo, Linnea Teivaanmäki, Anton Sokoff ja Elias Oksanen. Joukkue suoriutui urakastaan vallan mainiosti ja sai palkinnoksi pronssimitalin ajallaan 59,70. Tämän lisäksi T9 4*400m kulki hienosti aikaan 5.48,73 ja toi joukkueelle Kia Sairanen, Ruth Toivola, Iisa Aramo, Linnea Teivaanmäki hienosti hopeisen mitalin, tytöt laittoivat tällä upealla juoksulla vuoden 2013 seuraennätyksen uusiksi. Poikien ollessa omalla matkallaan joutui HSUn kannustusjoukot jännittämään ihan maaliviivalle asti. HSUn pojat - Aarre Kalanen, Eelis Kettunen, Mikko Koivisto ja Anton Sokoff - jäivät lopulta tiukassa kisassa neljänsiksi ajallaan 6.07,43.

11-vuotiaiden sarjassa pojat teki vakuuttavaa työtä pitkin päivää. Poikien päivän ensimmäinen koitos oli 4*60m aj, josta HSUn joukkue - Eeli Rovasalo, Aleksis Hurme, Asla Piri ja Olavi Halonen - suoriutuivat hienosti hopealle ajalla 46,24. Muutamaa tuntia myöhemmin Rasmus Salmi, Asla Piri, Olavi Halonen ja Eeli Rovasalo urakoivat 4*50m aikaan 31,49. Pojat voittivat oman eränsä ja olivat kokonaiskilpailun kolmas. Poikien upea päivä sai vielä jatkoa iltapäivästä, jolloin Olavi Halonen, Aleksis Hurme, Asla Piri ja Eeli Rovasalo suoriutuivat 4*600m viestistä ajassa 8.41,02. Eelin loistava kiri nosti poikien sijoitusta yhdellä, mutta ei aivan riittänyt tavoittamaan Nurmijärven ankkuria, joten pojat saivat pronssia myös tältä matkalta. T11- sarjassa Sissi Kaksonen, Ruth Toivola, Sara Jousimaa ja Elsa Pinola olivat seitsemänsiä 4*60m aj ajalla 50,32. Peppi Rahkonen, Sissi Kaksonen, Elsa Pinola ja Neela Jakonen olivat puolestaan kymmenensiä 4*50 m ajallaan 34,05 ja samat tytöt olivat yhdeksänsiä 4*600 metrillä ajallaan 9.34,67.

T13-sarjassa HSUlla oli 4*60m aitajuoksussa kaksi joukkuetta: HSU ykkösjoukkueella - Isla Sokoff, Aino Halonen, Adalia Hurme ja Emilia Rouvinen - aidat kulkivat hyvin ja HSUn katsomossa iloittiin jo aivan ylivoimaiselta näyttävästä voitosta. Mutta sitten iski aitajuoksun dramatiikka: Kerrassaan loistavasti aitonut Emilia Rouvinen kaatui ja samassa erässä juosseet Keski-Uudenmaan Yleisurheilu ja Riihimäen Kisko viilettivät ohi kisan kärkikaksikoksi. Lannistumaton Emilia pystyi kuitenkin jatkamaan maaliin asti ja tytöt olivat lopulta kokonaiskilpailun viidensiä ajallaan 47,16. HSUn kakkosjoukkue - Laura Ylönen, Elina Pussinen, Venla Lähdemäki ja Mira Martikainen - olivat kymmenensiä ajallaan 55,49. Myös 4*100metrillä HSUlta oli kaksi joukkuetta. HSUn ykkösjoukkue - Laura Ylönen, Venla Lähdemäki, Moona Virtanen ja Helmi Liikanen - olivat yhdeksänsiä ajallaan 1.01,31 14 ja kakkosjoukkue - Elina Pussinen, Mira Martikainen, Iina Reilio ja Isla Sokoff - olivat sijalla 14 ajallaan 1.05,31. Päivän viimeisenä lajina tytöillä oli 4*600m, jossa Adalia Hurme, Moona Virtanen, Isla Sokoff ja Aino Halonen olivat sijalla 11 ajallaan 8.53,90.

HSUn 15-vuotiailla oli loistava päivä. T15 4*100m aloitti päivän Hyvinkääläisittäin loistavasti: 2002 syntyneiden joukkue - Saara Rantanen, Anni Lähdemäki, Pihla Poikolainen ja Tia Palmunen - juoksivat ehjän viestin, jonka loppuaika 53,68 toi tytöille pronssimitalin. 2003 syntyneet seurakaverit Kiia Brandes, Emma Rovasalo, Noora Hietala ja pari vuotta nuorempi Emilia Rouvinen panivat hiukan paremmaksi ja nousivat hopealla ajallaan 53,48. Päivän ylivoimaisimmasta voitosta vastasi T15 4*800m joukkue Noora Hietala, Pihla Poikolainen, Emma Rovasalo ja Tia Palmunen. HSUn katsomossa luotettiin Tian tunnetusti kovaan kiriin, mutta sille ei ollut nyt tarvetta, kun HSUn ykkösjoukkue jätti muut kauas taakseen ajallaan 10.39,37. HSUn kakkosjoukkue - Kiia Brandes, Saara Rantanen, Mette Martikainen ja Kea Kuusisto - olivat päivän neljäs ajalla 11.59,78. Päivän päätteeksi HSUn pojat Kasperi Cederqvist, Eeli Vuola, Juho Kantoniemi ja Justus Talvitie toivat hopeaa P15 4*800m ajalla 11.26,69

Kisassa oli hyvä fiilis ja yhteishenki. Kiitos siitä kaikille urheilijoille ja kannustusjoukoille.

HSUn mitalit:

T/P 9 sukkulaviesti pronssi,
T9 4x400m hopea,
P11 4x60m aidat hopea, 4x50m pronssi ja 4x600m pronssi,
T15 4x100m hopea & pronssi, 4x800m kulta,
P15 4x800m hopea

HSU onnittelee kaikkia kisaan osallistuneita upeita urheilijoita!