HSU sijoittui viidenneksi Uudenmaan piirin seuracupissa

21.6.2017

Kesän ensimmäinen seuracup kilpailtiin aurinkoisissa tunnelmissa Vihdissä sijaitsevalla Nummelan yleisurheilukentällä 19.6.2017. Kilpailut alkoivat klo 16.15 ja HSU:n joukkue saapui paikalle bussikyydillä noin klo 17 aikoihin. Harmittavien poisjääntien takia paikalla ei ollut aivan terävintä mahdollista joukkuetta, mutta silti kilpailut tarjosivat urheilijoillemme tukun uusia ennätyksiä ja onnistumisen elämyksiä :)

T11 sarjassa Ruth Toivola sijoittui viidenneksi kiekonheitossa tuloksella 13,66. Pituudessa Sissi Kaksonen hyppäsi kolmanneksi omalla ennätystuloksellaan 3,68. Lisäksi Neela Jakonen sijoittui 60m juoksussa viidenneksi ajalla 9,83.

P11 sarjan parhaasta onnistumisesta vastasi Olavi Halonen kiekonheitossa, jonka hän voitti hienolla ennätystuloksellaan 29, 23. Asla Piri nappasi myös ennätystuloksellaan viidennen sijan 60m juoksussa tuloksella 9,67. Hyvää poikien joukkuemenestystä täydensi vielä 9-vuotiaat Elias Oksanen sekä Anton Sokoff, joista Elias sijoittui ennätyksellään pituuden 7.sijalle tuloksella 3,52 ja Anton hienosti viidenneksi 1000m matkalla tuloksella 3,54,17. Pojat juoksivat myös 4x50m viestissä kuudenneksi ajalla 33,39.

T13 sarjassa Laura Ylönen paransi rutkasti ennätystään 60m juoksussa ja sijoittui kovatasoisessa kilpailussa 11:ta ajalla 9,69. Ennätystehtailua jatkoi myös Moona Virtanen, joka kiri 1000m juoksussa seitsemänneksi ajalla 3,52,49. Korkeudessa Lotta Lamminen hyppäsi 120 ja suoritti myös erittäin hyviä hyppyjä korkeudesta 125, jotka jäivät niukasti ylittämättä, josta irtosi 7.sija. Isla Sokoff täydensi sarjan joukkuesuoritusta keihäänheiton viidennellä sijallaan tuloksella 19,75 sekä Iina Reilio tuloksella 12,84. Laura, Isla, Moona ja Lotta juoksivat lisäksi 4x100m juoksussa neljänneksi ajalla 1,04,58. Mainittakoon, että kyseisessä juoksussa suoritettiin runsaasti rata- ja viestivaihtorikkoja jo pimenevässä  ja koleassa kesäillassa, joten aiemmin viikolla tehty viestivaihtoharjoittelu oli HSU:n juoksijoiden osalta maksanut itsensä hyvin takaisin :)

P13 sarjassa Topias Talvitie juoksi itsensä vastatuuleen juostulla 60m:llä kolmanneksi ajalla 8,62. Lisäksi Aleksis Hurme hyppäsi korkeudessa viidenneksi tuloksella 110.

T15-sarjassa Tia Palmunen pääsi juoksemaan kaksi kertaa 100m juoksun. Ensimmäinen Tian juoksu hylättiin vilppilähdön vuoksi tehdyn protestin takia ja juoksu uusittiin myöhemmässä vaiheessa kilpailua. Tia sijoittui yli 2m/s vastatuuleen juostussa toisessa startissa lopulta neljänneksi ajalla 13,77, mikä on olosuhteisiin nähden varsin lupaava suoritus loppukesää ajatellen. Mette Martikainen puristi itsensä tasaisessa 2000m juoksussa kuudenneksi ajalla 8,26,20. Laila Lehtinen sijoittui seipäässä kolmanneksi tuloksella 230. Kuulassa Saara Rantanen sijoittui yhdeksänneksi tuloksella 6,87 ja täydensi näin tyttöjen hyvää kokonaispanosta.

P15 sarjassa Elmo Niemi juoksi itsensä kuudenneksi ajalla 13,48. Kuulassa Justus Talvitie sijoittui kuudenneksi tuloksella 7,15. Juho Kantoniemi venyi seipäässä omaan ennätykseensä ja samalla myös kilpailun voittoon tuloksella 260, joka on myös ikäluokan SM-kisaraja.

N17-sarjan kuulassa ja yhdestä kovimmista HSU:n tuloksista vastasi Nelli Talvitie ykkössijaan oikeuttaneella 12,86 kaarella. N17 3-loikassa Vilma Rönkä sijoittui kolmanneksi tuloksella 10,54 ja Kiia Brandes pinkoi 200m aikaan 29,38, mikä oikeutti viidenteen tilaan.

Myös M17 sarjassa nähtiin kuulassa HSU:n suvereenia näytöstä, kun seuramme erittäin kovatasoinen urheilijalupaus, Marcus Kytölä pukkasi omaksi uudeksi ennätyksekseen tuloksen 15.08, eroa seuraavaan tuli yli 2,5m! M17 3-loikassa Aapo Nieminen hyppäsi 11,14 ja sijoittui viidenneksi. Sarjan hyvää menestystä täydensi myös Niilo Kantoniemi, joka juoksi 200m aikaan 25.50, mikä oikeutti kolmanteen sijaan.

Kokonaisuutena joukkueessa urheilleet urheilijat onnistuivat tasoonsa nähden hyvin, sillä urheilijat tehtailivat ison kasan omia ennätyksiään ja myös kapulat saatiin kaikissa viesteissä vietyä maaliin. Valitettavasti poisjäännit söivät kokonaistulostamme sen verran, että HSU sijoittui tällä kertaa piirin seurojen välisessä mittelössä viidenneksi pistein 9456. Elokuussa järjestettävässä seuraavassa seuraottelussa tulemme kuitenkin olemaan entistä terävämpiä :)

Kuvista kiitos Antti Haloselle.

Kasvovärien maalausta

Kasvovärien maalausta Kuva: Antti Halonen
Saara työntää kuulaa T15-sarjassa
Saara työntää kuulaa T15-sarjassa Kuva: Antti Halonen
Antonin sotamaalaus

Antonin sotamaalaus Kuva: Antti Halonen
Juho hyppäsi 14-ikäisten SM-kisarajan tuloksella 260!

Juho hyppäsi 14-ikäisten SM-kisarajan tuloksella 260! Kuva: Antti Halonen
Aleksis hyppäsi korkeutta sarjassa P11