HSU kilpaili viiden joukkueen voimin aluemestaruusviesteissä!

27.6.2017

Kesä jatkui HSU:n urheilijoiden osalta jälleen vauhdikkaissa merkeissä. 26.-27.6 kilpailtiin eteläisen ja kaakkoisen alueen mestaruusviestit Järvenpään urheilukentällä, joissa HSU oli edustettuna yhteensä viiden joukkueen voimin. Kilpailun taso oli yleisesti erittäin kova, sillä monet joukkueet testasivat vaihtoja ja juoksijoitaan ensi viikon viikonloppuna Tampereella kisattavia SM-viestejä varten, joten jokainen joukkueemme joutui osaltaan kovaan testiin.

Ensimmäisenä kisapäivänä, maanantaina 26.6 HSU:n väreissä kilpaili kolme joukkuetta. Avauspäivää väritti kisan alkuvaiheessa taivaalle ilmennyt kaatosade, joka kirjaimellisesti "helli" urheilijoita olan takaa. N17-sarjan 4x100m naisjoukkueesa juoksivat Anni Lähdemäki, Emma Rovasalo, Kiia Brandes ja Vilma Rönkä. Pääosin vielä 15v-sarjaan mahtuvista tytöistä koostettu joukkue sijoittui yhdeksänneksi, mikä on tytöiltä oikein hieno suoritus. Tytöt puristivat kaatosateessa hienon ajan 52,62, jonka tasosta kertoo se, että aika on myös HSU:n naisjoukkueiden osalta tämän kesän nopein!

M17 4x100m joukkueessa vauhdissa olivat Elmo Niemi, Jermu Tarkiainen, Aapo Nieminen ja Niilo Kantoniemi. Ilahduttavinta oli nähdä Jermu Tarkiaisen esiintyminen takasuoran viestinviejänä useamman viikon toipilasajan jälkeen. Joukkue onnistui tasoonsa nähden hyvin ja juoksi ajan 47,82. Tuloksella sijoituttiin lopulta seitsemänneksi, mikä on varsin hyvin 16:ta joukkueen voimin juostussa kilpailussa.

Naisten 4x100m joukkueessa juoksivat Maria Kytölä, Saara Rantanen, Jessica Ehrsten ja Minna Kouhia. Joukkue oli sekoitus kokemusta sekä urheilemisen iloa. Mukana oli Marian ja Saaran kaltaisten nuorisourheilijoidemme lisäksi myös aikuisten harjoitusryhmässä harjoittelevat Jessica ja Minna. Kisa antoi naisille ennenkaikkea hyvää kokemusta ja kilpailutuntumaa. Naiset sijoittuivat kisassa yhdeksänneksi ajalla 54,53.

Toisena kisapäivänä tiistaina 27.6 HSU kilpaili kahden joukkueen voimin. Tiistaipäivä aukeni hieman maanantaita rauhallisempana, mutta kuitenkin edelleen hyvin epävakaisena. Kisaillan aikana vesisade alkoi ja taukosi kolme kertaa, joka antoi jälleen osoituksensa Suomen keskikesän haastavuudesta.

Ensimmäisenä tulessa oli miesten 4x400m joukkue, jossa juoksivat Teemu Mustonen, Niilo Kantoniemi, Olli Verkama ja Markku Jokinen. Joukkue oli koottu varsin eri-ikäisistä urheilijoista, sillä joukkueen urheilijoiden iät vaihtelivat 17:ta ja 43:n vuoden väliltä. Joukkueen valmentajista, veteraani- ja nuorisourheilijoista koostettu joukkue suoritti korkealla fiiliksellä ja taisteli itsensä lopulta seitsemänneksi ajalla 3,48,27. Maininnan arvoista on, että jokainen joukkueen juoksija paineli oman osuutensa selkeästi alle minuuttiin.

Viimeisenä vauhdissa oli N17-sarjan 4x300m joukkue. Joukkueen juoksijat olivat samat kuin aiemmin mainitulla 4x100m juoksussa, mutta juoksujärjestystä oli hieman vaihdettu. Nyt aloittajana oli Vilma Rönkä, kakkosena Anni Lähdemäki, kolmosena Emma Rovasalo ja joukkuetta ankkuroi Kiia Brandes. Tytöt juoksivat todella kovatasoisessa seurassa ja sijoittuivat loppusijoituksissa yhdeksänneksi ajalla 3,02,46. Suoritus oli monelta osin hyvin lupaava ja 2.59-alkuinen seuran ennätys menee varmasti ensi vuonna rikki!

Yleisesti ottaen HSU:n joukkueet suorituivat tasoonsa nähden oikein hyvin. Kapulat tuotiin jokaisessa viestissä sujuvasti maaliin ja vaikka mitaleita ei tullut, keräsivät joukkueet itselleen arvokkaita kokemuksia tulevaa varten. Tästä jatkammekin seuraavaksi ensi viikon viikon Tampereen SM-viestejä kohti :)

N17 4x100m ja 4x300m joukkue. Vasemmalta Kiia Brandes, Emma Rovasalo, Anni Lähdemäki ja Vilma Rönkä
Miesten 4x400m joukkue. Vasemmalta Olli Verkama, Markku Jokinen, Teemu Mustonen ja Niilo Kantoniemi
Naisten 4x100m viestijoukkue. Vasemmalta Saara Rantanen, Maria Kytölä, Jessica Ehrsten ja Minna Kouhia.