Kesän ensimmäisissä Silja-Line seurakisoissa 162 lajisuoritusta!

29.6.2017

Kesän ensimmäinen Silja-Line seurakisa järjestettiin Hyvinkäällä aurinkoisena keskiviikko-iltana 28.6.2017. Mukana oli runsaasti urheilijoita, sillä pelkästään 5-9v ikäisiä oli lähes 50 osallistujan verran! Kilpailussa tehtiin kaiken kaikkiaan 162 lajisuoritusta!

Tapahtuma alkoi klo 16.30 HSU:n ohjaajien vetämällä alkuverryttelyllä, josta urheilijat jaettiin iän mukaisiin suoritusryhmiin. Suorituspaikalla kerättiin ilmoittautuneet joita olikin kertynyt Hyvinkään aurinkoiselle kentälle runsain mitoin. Samalla jokainen kilpailija sai itselleen oman Silja-Line kisapassin, johon kesän aikana merkataan kaikkien suoritettujen lajien tulokset seurakisoissa. 5- ja 7-vuotiaat kilpailivat eilen pallonheitossa, pituudessä sekä 40m juoksussa ja 9-vuotiaat junnukeihäässä, pituudessa ja 40m juoksussa.

Ensimmäisen tunnin aikana 5-9v urheilijat suorittivat kenttälajinsa asiantuntevan vastuuohjaajansa opastuksella, jota avustivat toimitsijatehtäviä suorittavat vanhemmat. Kilpailussa noudatetiin lasten yleisurheilusääntöjä, jossa pelkän tuloksen tuijottamisen sijasta pyritään kannustavaan ja joustavaan tapaan nauttia yleisurheilusta. Odottava jännitys, ilo omista tuloksista sekä kisan kuuluttajana toimineen Jorma Peltosen mukaansatempaava tyyli pitivät tunnelman korkealla koko kisan ajan. Tuloksista mainittakoon P9-sarjan Kasper Borremansin pituustulos 331 :)

Kenttälajien suorittamisen jälkeen oli aika siirtyä etusuoralle ja 40m juoksuihin. HSU:n asiantunteva lähettäjä Vesa Sokka yhdessä seuramme ohjaajien kanssa opastivat ja auttoivat lapsia löytämään juoksujen lähtöviivalla oikealle paikalleen. Pyssy pamahteli lähtöpaikalla useamman kerran, kun lapsia juoksutettiin erimittaisilla matkoilla kuuluttaja Jorma Peltosen antamalla säestyksellä. Juoksujen osalta erityismaininnan saa  Riihimäen Kiskon Jenni Vuorinen, joka juoksi T7-sarjan 40m-juoksun voittoon ajalla 7,5.

Kilpailujen lopuksi kaikki lapset saivat palkinnoksi Silja-Line seuramitalin sekä roppakaupalla onnistumisen kokemuksia ja paikanpäällä saatuihin kisapasseihin merkattuja uusia tulosennätyksiä.

Silja Line-seurakisossa urheilivat myös yli 9-v urheilijat, jotka juoksivat 11- ja 13-ikäisten osalta 60m juoksussa ja 15v ja siitä vanhempien osalta 100m juoksussa. Samoille ikäryhmille oli myös mahdollisuus kilpailla korkeushypyssä. Kisapaikalla ilahdutti etenkin aikuisurheilijoiden määrä, minkä lisäksi paikalla nähtiin niin Riihimäen Kiskon, Helsingin Tarmon, Keski-Uudenmaan yleisurheilun kuin Oulun Pyrinnön edustaja. Kilpailujen tasollisesti parhaimpia tuloksia tekivät 100m matkalla HSU:n Teemu Mustonen kellottamallaajan 11,4. Myös korkeudessa Oulun Pyrinnön Sanna Rautio hyppäsi tuloksen 155 ja teki hyviä yrityksiä myös korkeudesta 160.

Kisat saatiin päätökseen noin klo 19.45. Kiitämme kaikki osallistujia ja toivotamme taas kaikki tervetulleeksi seuraaviin Silja-Line seurakisoihin 7.8:ta. Silloin lajeina toimivat aitajuoksut, 3-loikka sekä kuula!

Kisoissa oli mukana lähes 50 5-9v lasta!
4v Lenni Lehikoinen kilpaili elämänsä ensimmäistä kertaa yleisurheilukisoissa P5-sarjassa. Hauskaa oli :)
Silja-Line seurakisoissa jaetaan 5-9v lapsille Voitto Onnisen seurakisapasseja, johon voi kiinnittää myös eri urheilulajeja koskevia lajitarroja. Tänään olivat vuorossa keihäs, pituus ja juoksutarrat.