Kesän toinen Silja-Line seurakisa keräsi jälleen vilkkaan osanoton

8.8.2017

Kesän toinen seurakisa päästiin kilpailemaan Hyvinkään urheilupuistossa maanantaina 7.8.2017. Kilpailut kilpailtiin tällä kertaa hieman vaihtelevassa säässä, jota värittivät auringonpaiste ja ajoittaiset sadekuurot. Tunnelma pysyi kuitenkin alusta saakka korkealla.

Kilpailut olivat jälleen hyvin vilkkaat, sillä kilpailussa kerättiin yhteensä 168 lajisuoritusta, joista 5-9v ikäiset suorittivat peräti 150:tä. Tapahtuma alkoi tuttuun tapaan kaikkien 5-9v ikäisten yhteisellä alkuverryttelyllä, josta 5-, 7-, ja 9-vuotiaat jakaantuivat suorittamaan kenttälajejaan, jotka olivat tällä kertaa 3-loikka (sovellettuna) sekä kuulantyöntö (5-7v 600g pallokuula, 9v 2kg kuula). Tämän jälkeen lapset jatkoivat temppuradalle, joka sisälsi pääosin pienten muoviaitojen ylittämistä. Jokaisessa ikäluokassa (5-, 7-, ja 9v) nähtiin runsaasti kisasuorituksia, tiukkoja kamppailuja sekä vanhempien runsasta kannustusta. Kiitämmekin omasta puolestamme kaikkia vanhempia, jotka saapuivat paikanpäälle ja auttoivat osaltaan kisajärjestelyissä.

Lasten sarjojen kovimmista suorituksista vastasi mm. 9-v sarjan Ruth Toivola, joka hyppäsi T9-sarjassa 3-loikkaa 730, työnsi 2kg kuulaa 6,44 ja juoksi myös nopeimman ajan temppuradalla aikaan 17,6. Ruth kävi juoksemassa myös 11-ikäisten 60m aidat aikaan 12,0, joka riitti myös tässä kilpailussa voittoon. Lisäksi 9v poikien sarjassa Elias Oksanen teki hienoja tuloksia.

Etusuoralla kilpailivat  myös 11- ja 13-vuotiaat 60m aitajuoksussa. HSU:n urheilijoiden lisäksi kilpailua tuli värittämään Janakkalan Janan Helmi Lipsanen, joka vei voiton 13-vuotiaiden tyttöjen kisassa ajalla 11,7.

11- ja 13-ikäiset kilpailivat myös aitajuoksujen jälkeen 3-loikkakisassa. 3-loikkakisa osoittautui kovatasoiseksi etenkin 13-vuotiaiden tyttöjen osalta, sillä edellämainittu Janakkalan Janan Helmi Lipsanen loikki viimeisellään tuloksen 9,49. Helmin tulosta säesti erinomaisesti HSU:n Inka-Mari Letto tuloksella 9,19.

Alla kilpailun kaikki tulokset.

Ruth Toivola vastasi yhdestä kovimmista suorituksista Silja-Line seurakisoissa
Kaikkia lapsia ohjeistivat asiantuntevat ohjaajat.
3-loikan opettamisessa hyödynnettiin myös maahan laitettuja hulavanteita.
Lapsia ja vanhempia oli paikalla hyvin runsaasti.